/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kan ikke åbne
Fra : piaskov
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 21-01-09 12:54

Hej med jer.
Jeg har fået tilsendt en del foto der er taget i forbindelse med en familiefest.
De er sendt med picassa og jeg har absolut ingen problemer med at åbne dem.
Men men men ...jeg sender dem så videre til Leis puter hvor han lægger dem i mapper.
Forsendelsen går helt smertefrit men og han modtager fint. Men han kan så IKKE åbne dem
Kan det være fordi han har for meget sikkerhed ???

Kommentar
Fra : Caro4444

Dato : 21-01-09 12:58

Måske han ikke kan åbne denne filark.
Hvis han fx ikke har intalleret det program du har sendt det med, kan han sandsynligvis have problemer med at åbne det med et andet program.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-09 13:03

Citat
Hvis han fx ikke har intalleret det program du har sendt det med,

Det er 100% de samme pogrammer vi har på de 2 putere.
Sååååå det er ikke der problemet ligger

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-01-09 13:05

Det vil sige, at du/I godt kan se filerne på Leifs PC i den folder, hvor han har gemt dem!

Ser størrelsen på filerne normalt ud, og hvilken file-extension har de *.JPG?

Får I nogen fejlmeddelser, når I forsøger at åbne filerne?

PS: Kan du åbne dem, på din egen PC?

Mvh IBM760

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-09 13:16

Hej IBM.
Citat
Det vil sige, at du/I godt kan se filerne på Leifs PC i den folder, hvor han har gemt dem!

Nej det er omvendt.
Jeg kan se dem hos mig men når de kommer over til Leif kan han ikke åbne og se dem.
Det er smadder irriterende for de fylder temmelig meget i min mailboks.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-01-09 13:20

Citat
Jeg kan se dem hos mig men når de kommer over til Leif kan han ikke åbne og se dem.
Det er smadder irriterende for de fylder temmelig meget i min mailboks.

Du siger, at I ikke kan se dem hos Leif - så vil det sige, at han ikke har modtaget dem!

Har I sendt dem fra en mail til en anden?
Og i den mail som Leif har modtaget, er der vedhæftede filer og hvad hedder de?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-09 13:30

Ja de er sendt fra min mail til Leis mail.
De fylder mellem 52 og 54 kb.
Og ja der er vedhæftet filer og det er dem der ikke kan åbnes.
Når han forsøger kommer der dette frem.....windows file association

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-01-09 13:36

Det vil sige, at Leif har modtaget de vedhæftede filer!

Så kan han i første omgang gemme de vedhæftede filer i en folder, og derefter kan I undersøge om størrelsen er korrekt, om de har den rigtige file-extension *.JPG.

Derefter kan I forsøge at åbne dem ved at klikke på filerne, alternativt via det billedbehandlingsprogram som findes på PC.

Citat
Når han forsøger kommer der dette frem.....windows file association

Der er noget der tyder på: At enten er endelsen forkert eller også har I ikke fortalt systemet hvilket program I ønsker at åbne filen med.

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 21-01-09 13:38

Hvis I har de samme programmer installeret kan det måske hjælpe hvis Leif i stedet for at klikke på filerne åbner det billedprogram i bruger og derfra prøver at åbne billederen.
Det lyder som en manglende fil-association i Leif's Windows

Når han har modtaget mail med filerne behøves de jo heller ikke at ligge i din mailbox længere
MVH

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-09 13:41

Citat
Det vil sige, at Leif har modtaget de vedhæftede filer!

Ja det har han.
Citat
Så kan han i første omgang gemme de vedhæftede filer i en folder

Det prøver vi lige.
Citat
At enten er endelsen forkert eller også har I ikke fortalt systemet hvilket program I ønsker at åbne filen med.

Og det undersøger vi lidt senere.
Jeg vender tilbage senere.
Foreløbig 1000 tak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-09 13:43

Citat
Når han har modtaget mail med filerne behøves de jo heller ikke at ligge i din mailbox længere

Jooo de gør for vi er lidt kyllingagtige
Vi er bange for at miste dem

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-09 13:44

Tilknytning af filer (extension) til et bestemt program:

Højreklik på filen, vælg åben med, sæt hak i brug altid dette program,
find og marker så det rigtige program og tryk ok. - Det burde løse problemet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-09 14:12

Citat
Jooo de gør for vi er lidt kyllingagtige

Fornuftigt - altid kopiere og se om de er kommet frem.

Prøv at få Leif til først at gemme gemme de billeder på sin comp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-09 14:15

Og lige et extra PS....

Det er ALTID en god ide at gemme vedhæftede filer (uanset hvilke) INDEN de forsøges åbnet...

Så gem dem et sted du kan finde dem igen (skrivebord f. eks.) - og tag den så derfra

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 23-01-09 07:17

Jeg har haft samme problem engang indtil jeg kopierede (H klik > kopier) billederne medens de lå i linien med de vedhæftede filer i mailen og satte dem ind i en mappe og omdøbte dem eks. Tante Anna.JPG

SKELMOSE

PS Det er nok lidt af hvert af de ovenstående indlæg så du må give points til den bedste af dem (ikke til mig)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-09 11:24

Hej.
Vi har ikke glemt jer men arbejder stadig på en løsning
Det er bare så surt....nå vi har ikke opgivet.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-09 11:09

Tak for svaret IBM760.
Det hjalp

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-02-09 11:24

Det var da heldigt!