/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD
Fra : ivanovic1
Vist : 562 gange
20 point
Dato : 27-03-03 15:05

Hvad skal man særligt lægge mærke til hvis man vil købe en DVD

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 27-03-03 15:17

Godt råd:....køb ikke en discountvare. Jeg gjode det i håb om at gøre et "kub", men i stedet fik jeg en DVD-afspiller der viste billedet uskarpt og lidt grynet.

Jeg ved ikke hvad prisleje du havde tænkt dig, men jeg ved at HIFI-klubben er nogle af de folk jeg har mest tillid til hvad angår køb af anlæg mm. ...husk også at kvallitet koster penge...

Ellers ved jeg ikke så meget om hvad man skal se efter når der handles DVD-afspiller....

MVH
Anders

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-03-03 15:33

Optisk udgang er et must. Ligesom den skal være kodefri og kunne afspille MP3 og VCD'er

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-03-03 16:06

Hvad ewr optisk udgang

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-03-03 16:07

Hvad er optisk udgang

Accepteret svar
Fra : sredna2210

Modtaget 20 point
Dato : 27-03-03 18:03

En optisk udgang er til lyd.
Hvis du har et surround anlæg der supporter optical kan du få den fedeste lyd.

Optisk overføring er med lysleder og derfor 100% digital.
Jeg tror efterhånden ikke man kan købe DVD-afspillere uden der er optisk udgang på...

Men det vigtigste af alt (som "IceCap" siger) er at den er kodefri dvs. at du skal afspille alle DVD uanset landekode.

Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 27-03-03 21:48

hej
hvis du ser kopi cd'er er det vigtigt at den kan afspille super-vcd.---egne optagelser med digetal videocamera
cdr---hvis du har brændt noget musik på en cd.---foruden selvfølgelig mp3--vcd--
hilsen funck
(den af vores der kan det hele kostede 999 kr.)

Kommentar
Fra : Pippi3

Dato : 02-04-03 20:33

Du får DVD skiven med HEHE

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-09-03 18:32

Tak for svaret sredna2210.