/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Selvkørende støvsuger
Fra : BjornJ
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 20-01-09 22:08

Jeg har været rundt på nettet og set på selvkørende/robot støvsugere.
Der er mange forskellige, der er til at komme i nærheden af prismæsigt.
To af dem jeg har fundet har batterier der hedder Ni.Ma.
En havde et bateri hvor der stod gele, men den kan jeg ikke finde lige nu.
Er der nogen der ved hvilke type batterier der er at foretrække.

Bjørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 23:30

Er du ikke nervøs for at den skal stikke af fra dig, lige som den gjorde hos en malermester?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-09 03:17

Eller et sted i USA hvor den væltede en tændt gulvstage og futtede huset af.

Den kan sandsynligvis ikke mere end et billigt rengøringsselskab eller en doven familie der kun lige tjatter lidt til gulvet uden at komme ind i hjørnerne hvor støvet ligger.

Længe leve dovenskaben.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-09 06:58

Prøv Tænk. DR havde også engang sidste år en prøvning af de små robotter. Et gel-batteri er den type, som har max strøm til "det sidste". Det er bl.a. de bat. der bruges i kørestole. De er dyrere end andre bat.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-01-09 07:18

Til Luffe A
Jeg er doven, eller hvad man nu kalder det når "pumpen" ikke rigtigt virker mere.
Men jeg tror den virker.
Hos Netto har vi købt en billig en der hedder noget med Bob den virker fantastisk.
Det er ikke en støvsuger, men en klud, af samme slags som de bruger på hospitalerne til hovedrengøring.
Kluden fanger nullermændenne. Bob kostede 129 kr. og kommer som du skriver ikke ind i hjørnerne
Støvsugeren har i pereferien en lille roterende børste der når ind i hjørnerne.
Mit spørgsmål er hvilket batterei jeg skal vælge.

Bjørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-09 14:59

Det som Alka foreslår, det der også bruges til kørestole, men det koster mere en et alm.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-01-09 17:27

Hej alka

Jeg har været på TÆNKs hjemmmeside og kunne ikke finde nogle test af robotstøvsugerer.
DR testen har jeg set ,og den støvsuger, der lige nu sår øverst på listen er Taxaxs, der blev testet af "Rabatten".
Konkurenten Roomba har det samme batterie.
Er alka ikke også navnet på en batterie type?

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 22-01-09 13:59

Tak for svaret alka.

Jeg har købt en Texas Clean Mate IVO.

BJørn

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-01-09 17:20

Selv tak BjornJ- og til lykke med "dyret"! Alkaline er et batteri.