/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvordan skifter man bremser?
Fra : ciaofan
Vist : 1728 gange
20 point
Dato : 20-01-09 14:35

Jeg har en ciao med stjerne-fælge. Bagbremsen er slidt, så jeg har købt en ny bremse-"klods".
mit problem er at jeg ikke kan skille bagdækket, så jeg kan komme til......??
hjææææælp.... ;-(

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 20 point
Dato : 20-01-09 15:43

Har du taget bagdækket af ?
Det sikkert noget i stil med dette http://www.vespaonline.dk/images/workshop/front%20and%20rear%20wheel.jpg

Der er sikkert 2 møtrikker på akslen som er spændt kontra som du skal have løse.
Kan du eventuelt tage nogen billeder og vise os problemet ?

Men du skal cføli have nogen værktøj ellers er det svært.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-09 21:28

Og køb noget ordentligt værktøj som ikke behøver at være dyrt.
Dvs ring/gaffelnøgler, hvis en papegøjetang eller svensknøgle smutter ødelægger Du både møtrikker og fingre.

Kommentar
Fra : ciaofan

Dato : 21-01-09 09:50

problemet er løst....man skulle bruge en gaffel-nøgle str. 36.....sådan en havde jeg bare ikke, så jeg tog i silvan for at købe en. 695kr......!?! det var alt for dyrt, så jeg tog hjem igen og brugte min papegøjetang......!

mit tip er......INDEN man piller bagdækket af, skal man fjerne tandhjulet. det gøres som sagt med en str.36 ELLER en papegøjetang......så er det lige til at skille ad, når man piller bagdækket af...

Godkendelse af svar
Fra : ciaofan

Dato : 21-01-09 09:53

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-09 13:10

Hold da kæft man 695,- for en gaffelnøgle...