/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Valuta-Kurs opgaver : Folkesko
Fra : PeterPeter
Vist : 3575 gange
100 point
Dato : 20-01-09 13:09

Hej Hej
Min søn skal til 9.kl terminsprøve og vi vil gerne træne i de her Valuta / Kurs opgaver...
i ved: Ole veksler 100 kroner til 50 Euro - Hvad er kursen.... Søren veksler 200 pund til 100 svenske... Etc. Etc.

Men jeg kan ikke finde sådanne opgaver på nettet !!
(Har søgt på duda.dk, studieportalen (koster penge) og flere andre sider....)

Vi har terpet matematikbogen igennem, men nu skal vi lige finde en masse opgaver at træne i.....

Er der nogen der kan hjælpe ??

På forhånd tak for hjælpen....

/Peter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-01-09 13:12

Citat
Ole veksler 100 kroner til 50 Euro
Ole er et finansgeni, idet han køber ca. 375,- kr. for 100,- kr. Stein Bagger go home....amatør LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-01-09 13:15

Citat
200 pund til 100 svenske...
Ahhhh genialiteten var hurtigt overstået. Her betaler Ole ca,- 2000,- kr. for ca. 75,-

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-09 13:32
Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-01-09 13:44

Ærgeligt med så meget spam.... nu troede jeg lige der var 3 besvarelser ;-(

Jeg prøver lige igen:

Jeg søger OPGAVER der omhandler kurs / valuta regning på 9.kl niveau.

På forhånd tak for hjælpen.

- og fortsat god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-01-09 13:51

Spam...????

Fra Wikipedia

Citat
Spam er en betegnelse for reklamer, man ikke selv har bedt om, som sendes via e-mail eller i nyhedsgrupper. Reklamerne har gerne til formål at lokke modtageren til at købe forskellige produkter via internettet. Spammail udsendes fra en afsender, der almindeligvis søger at skjule sin egentlige identitet ligesom han – med forskellige metoder – opsnapper e-mail-adresser fra intetanende, der surfer på internettet.

Peter, du angiver nogle vekselopgaver som skriger til himlen og IKKE er 9. kl. niveau, så kan du da ikke blive overrasket, når dine eksempler lige får en kommentar - (som IKKE er Spam)

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-01-09 13:58

Hold nu op.................
Please !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-01-09 14:00

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-09 14:05

Hej Peter.
Det var altså ikke ment som spam
Men jeg fandt denne side hvor man gratis kan downloade forskellige opgaver.
Prøv at se om der er noget brugbart.
http://opgaver.com/site/index.php

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 14:15

Denne her kendte opgavesamling er måske lidt for svær, men her kan du også hente valuta kurser:
http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.html

Kursen på € er så 745.

Og nu laver jeg en typisk opgave med valuta...

Jeg var på Gran Canaria og kunne hjemmefra leje en bil i 3 dage for 500 kr. via rejseselskabet.
Mine venner på Gran Canaria kunne leje bilen dernede for 30 € om dagen.

Vi kørte sammen i de 3 dage. Hvor tror du vi lejede vi bilen?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-01-09 14:32

Piaskov: Desværre, jeg fandt ingen kurs/valutaopgaver på den hjemmeside.
SvendGiversen: Desværre, jeg fandt ingen kurs/valutaopgaver på den hjemmeside.

Pia... Siden virker meget tynd, det er ikke særlig mange opgaveeksempler man kan finde derinde - men tak for hjælpen
Svend..... Som nævnt i indledningen, har jeg søgt på duda.dk uden held - men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-09 14:35

Det var ærgeligt.....leder videre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-09 14:39

http://www.eh-mat.dk/opgaver.html

Er der muligheder her ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-09 14:42

Her er der en masse links.
http://www.skolen.com/linksdk.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 14:51

Hvis du kigger nede til højre under gode matematik sider ser du kurserne...

Og jeg laver da bare en ny opgave...
Har han allerede løst den første?

Jeg køber i Tyskland en bakke øl med 25 1/2 L dåser for 12€ plus 17 % moms.
(til eksport så jeg sparer dåsepant)

30 discount øl med 1/3 L koster herhjemme 99 kr incl. 25 % moms.

Sparer jeg noget, ud over at det er en meget bedre øl, og jeg ikke skal returnere flaskerne?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-01-09 15:01

SvendGiversen: Du må undskylde, men jeg kan altså ikke finde nogle kurs/valuta opgaver der hvor du omtaler...
Har du mulighed for at sende et link der DIREKTE viser vej til opgaverne ??

Som tidligere nævnt: Niveau 9.kl - Terminsprøve...

På forhånd tak.....

/Peter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 15:05

Nej der er kun kurser,

dem skal din søn bruge i de opgaver jeg har stillet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-09 15:35

Er de for lette kan jeg godt lave dem sværere...

Hvad med en bagermester der bruger amerikansk mel, spansk peber, kinesisk soja etc.?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-01-09 15:43

Ellers tak
Fortsat god dag.
/Peter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-09 22:23
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-01-09 02:33

Når jeg skal opstille aktuelle valutaopgaver, henter jeg et print af dagens vekselkurser i min bank.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-01-09 10:06

Øv - Fandt aldrig nogen rigtige stykker.......

Men: TUSIND TAK FOR HJÆLPEN ALLE SAMMEN....

Vil gerne give jer alle point, men eftersom der ikke var nogle præcise svar - må jeg vel hellere lade være

Endnu engag TAK

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterPeter

Dato : 26-01-09 10:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål