/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pop-up vinduer
Fra : kanduvildu
Vist : 572 gange
49 point
Dato : 20-01-09 07:35

Min pc blokerer for nogle pop-up vinduer som jeg skal kunne bruge.
Jeg har prøvet at slå funtionen helt fra, og skrive siderne som sikre sider, ingen af delene virker.
Det er f.eks. login som skal åbne i et nyt vindue, eller hvis en udskriftversion åbner i et nyt vindue, vinduerne er blanke - intet kommer frem. Nogle forslag?

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 20-01-09 07:38

Hvad browser bruger du ?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 20-01-09 08:09

Har du måske noget antivirus der kunne blockere det?

Er det noget java du skal ind på? Hvis ja skal du måske ind og se hvad der står under avanceret under sikkerhed i internetindstillinger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-09 10:18

Tjek om der evt. er blokeret for siderne i IE's menu:

Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; 'Beskyttelse af personlige oplysninger' -> Klik knappen; [ Websteder ]

..eller; om dine sikkerhedsinstillinger blot skal sættes til Mellem-høj?

Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; 'Sikkerhed' -> Stil 'skyderen' til Mellem-høj -> Klik på knappen: [ Nulstil alle zoner til standardniveauet ]

..vælg [Ok]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kanduvildu

Dato : 20-01-09 10:26

Hvordan finder jeg ud af hvilken browser?

Ja, der er mulighed for noget opsætning i virusprogram, det var også lige min første tanke.

Siderne er ikke blokeret. Sikkerhed står til mellem-høj.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-09 13:20

hvad hedder dit antivirus program?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-09 13:36

I Guder...

Citat
Hvordan finder jeg ud af hvilken browser?

Klik på: Hjælp i browser-menu'en og vælg: Om... HER ..står navnet på din browser !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-01-09 16:05

Her lidt fra IT ABC'en

Hvordan kommer jeg rundt på nettet?

For at finde vej på Nettet skal du bruge et program, der kan transportere dig rundt.

Det bliver kaldt en browser - det engelske ord for at finde rundt eller lede.

På din computer vil det oftest være Internet Explorer - hvis ikon er et blåt e eller Netscape - et hvidt N - som du skal klikke på.
Når din browser åbnes, er du på nettet.

Dog skal du ved modem og ISDN forbindelser kalde op, før du er på.

Hvordan fungerer browseren?

Din browser fungerer som en taxa-chauffør på internettet. Hvis du kender adressen, bliver du transporteret lige derhen, hvor du skal.

Det sker ved at klikke i feltet øverst
på siden, hvor der står Adresse.

Du kan for eksempel prøve at skrive www.dr.dk og trykke på returknappen på dit tastatur. Så kommer du ind på DRs hjemmeside

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 49 point
Dato : 21-01-09 06:14

Har du prøvet at slette din browsercache? ..midlertidige internet filer, fishing data, cookies mm. ?

I IE (Internet Explorer) :

Værktøjer -> Slet browserdata -> vælg; [Slet alt...] -> sæt fluebenet i pop-up'en og klik [Ja] -> ..og tryk [Ok]

Luk IE og åben den igen.

Prøv så...

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kanduvildu

Dato : 21-01-09 07:10

Tak for god vejledning i fagets abc, var dog ikke lige det som var mit problem.

Nu er problemet løst kan dog ikke forklare lige præcis hvad det var.

Jeg har installeret automatisk opdatering til computer fra windows (det gule udråbstegn nederst til højre) og i den forbindelse er der åbenbart sket en fejl. Computeren er nu reinstalleret tilbage med dato i sidste uge (inden denne opdatering) og nu funker det! Har dog lært at man ikke bare skal installere alt hvad windows anbefaler!!!