/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Samme bærbare til dobbel pris?
Fra : GormDenGamle
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 19-01-09 21:44

Jeg er lidt forvirret over at Lenovo T61 kan variere i pris helt fra 7795 og op til over 20.000 kr inkl moms.

Et eksempel:

Lenovo T61 model nr. 7464 koster ca. 7895 inkl moms

Lenovo T61 model nr. 7661 koster over 13300 kr inkl moms

Der er jo nærmest ingen forskel på dem.Den billige har endda et bedre grafikkort.

Begge er på 1440x900 14,1". Den billige har 1GB ram og den dyre har 2GB ram. Harddisken er der også lidt forskel på, men det er jo billige ting der adskiller dem.

Nogen der kan hjælpe mig med at opklare hvad det er der gør det?
Er det byggekvaliteten? Eller bundkort osv.?

Links til de to ekempler:

Billige:

http://www.laptops.dk/product_info.php?p...

Den dyre:

http://notebooksalg.computersalg.dk/prod...

P.s. så lige at den dyre ikke engang har 1440x900 i opløsning. Det gør det jo blot mere mærkeligt.

Og det går igen med den dyre. Det er ikke bare to forhandlere der har forskellige priser på samme produkt:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpri...

Nogen der ved hvad der gør det?
--

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-09 21:51

Hvis du gider indsætte de fulde link's - har vi måske mulighed for at svare på dit spørgsmål.

Dine link's virker ikke!!!

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 19-01-09 21:54
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-01-09 21:59

Jeg kan ikke se en til 20.000 :(

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-09 22:13

Hej GormDenGamle - det må siges, at være et god spørgsmål:

Umiddelbart har den billigere også større Harddisk 120 GB - contra 80 GB på mange af de andre.
Og priserne fra edbpriser ligger også i den dyre ende.

Jeg ville umiddelbart kontakte Laptops, for at få deres forklaring.
Evt. er det parall-import.

Umiddelbart ville jeg være lidt nervøs for det billige tilbud - der må være en speciel årsag.
Men det er fristende!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-01-09 22:23

Nogle af dem er Business modeller, og hvis de er udgået og har været populær stiger prisen nogle gange da forhandler ved de kan sælge dem til højre priser da firmaerne vil ha samme model.

Eks. 7661 er tit meget dyre end 7664 netop derfor, selv om 7664 har meget mere med.

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 19-01-09 22:28
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-09 22:32

På den sidste har du også mere RAM og der er fingeraftrykslæser - og så er der formodentlig også forskel på grafikkortet m.m. - men det er svært at sammenligne.

Godkendelse af svar
Fra : GormDenGamle

Dato : 19-01-09 22:37

Ok tak for hjælpen allesammen. Troede der var et system i det, siden de heder noget forskelligt. Men det er ikke til at overskue. Jeg ringer til Lenovo i morgen og spørger dem:)

De helt billige må være forandlere der kan leve med en meget lille indtjening og håber på salg af tilbehør, måske.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-01-09 22:42

Selv tak.