/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvorfor stjæler folk scootere?
Fra : scootergrisen
Vist : 2034 gange
66 point
Dato : 19-01-09 18:28

Hey jeg prøver og skrive om hvordan/hvorfor folk stjæler scootere og hvordan man bedst muligt beskytter sig mod tyve.

Hvorfor stjæler folk scootere ?

Og hvordan beskytter man bedst muligt sin scooter mod tyveri.

Vil også gerne hører jeres egne erfaringer og hvilken låse der er gode og hvilken låse som er dårlige.

Det har jeg laver indtil videre kan ses her: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/tyverisikring.html

Og ja hvis der er nogen tyve derude så vil jeg også gerne hører hvordan i gjorde og hvorfor og sådan...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-01-09 18:45

Jeg har selv fået stjålet en scooter engang, den fandt jeg ca 200 meter fra hvor vi boede i Viborg dengang. Og min fine nyrenoverede 1979'er Yamaha FS1 med skivebremse blev også stjålet, aldrig fundet, det var virkelig et stort tab for mig
Ønsker mig stadig at få fat i en Yamaha FS1 igen!

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor, men nogle af dine forslag passer sgu nok meget godt.

Men du skal have en stor ros for hjemmesiden, den er sgu fin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-09 18:46

Vores søn satte en alarm og den aller største lås på sin, men det forhindrede jo ikke i, at han fik stjålet alt hvad der kunne pilles af den

Hvorfor de stjæles?? Misundelse, videresalg eller såårn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-09 19:35

Tjaeh, folk stjæler jo alt med hjul lige fra de trehjulede i børnehaver til gummigeder.
En lås er kun for syns skyld, og forsikringsmæssigt.

Jeg har selv mistet 6 cykler

Men det regulerer vel sig selv når scootere om et par år kun må køre 25 km/t

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-01-09 20:24

Det er lidt dårligt at scootere/knallerter neddrosles her i Danmark, de bruger mere brændstof = forurener mere.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-01-09 20:52

taunusanden: Tak for ros tusind tak. Tænkte på at lave en side hvor folk kunne melde deres scooter stjålet med stel og motor nummer, så hvis andre fandt i forladt scooter i en grøft så kunne de checke stel nummeret.

Her hvor jeg bor har jeg de sidste 2år set omkring 5 scooter lig her på vejen.

Nordsted1: Men hvad pillede de så af den ? Gik alarmen ikke igang så ?

Citat
Men det regulerer vel sig selv når scootere om et par år kun må køre 25 km/t

Hvad siger du ??? Det vel ikke rigtigt...

Citat
Det er lidt dårligt at scootere/knallerter neddrosles her i Danmark, de bruger mere brændstof = forurener mere.

Enig. jeg kører 36km/l lovligt og 46km/ulovligt. Det simpelhen for latterligt at jeg skal hælde benzin ud i naturen bare fordi den skal være lovlig. Specielt når der er så let at ændre og uden at de påvirker scooteren dårligt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-09 21:29

Håbet er at børn kan nå at springe til side når en stor del af scooterne kører alle andre steder end de må.
Her hvor jeg bor kører de op af ramper der kun er beregnet til barnevogne o.l. og hørte om en skole med fladt tag hvor de smed scootere op og fræsede rundt i mørke.

En tillægslov bliver at ved grove overtrædelser bliver de frataget retten til at tage førerbevis til bil eller motorcykel indtil de er fyldt 20.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-01-09 21:37

Ikke alle der kan køre over 30km/t er generer andre.

Jo da, jeg syntes da bestemt at din hjemmeside fortjener ros, den ser sgu godt ud

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 66 point
Dato : 19-01-09 22:38

Citat
Hvorfor stjæler folk scootere

Fordi "folks" forældre ikke har formået at opdrage deres afkom til, at sådan noget gør man ikke.....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-01-09 00:31

Citat
Fordi "folks" forældre ikke har formået at opdrage deres afkom til, at sådan noget gør man ikke.....

Den ryger sku med på listen.

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 21-01-09 20:18

Da min far var ung havde han også en yamaha 4-gear. Han lod den stå ude foran en kro og da han kom tilbage var der taget alle de dele man nu kunne tage af. Senere fandt han så ud af hvem det var og så fik fyren en omgang tæv ret primitivt men sådan gjorde man dengang heh

Ej. Mit råd er at lade være med at lade sin scooter eller knallert stå ude et offentligt sted. Så hellere få en eller anden til at køre en eller også benytte sig af de offentlige transport midler. Hvis man så endelig vil tage scooteren eller knallerten kan man jo også spørger noget familie som måske bor i nærheden om man ikke godt må lade den stå henne ved dem.

Der er bare nogle der ikke kan kende forskel på dit og mit

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-01-09 23:22

Det vildt at folk bare afmonterer de ting de kan bruge.
Kunne være det ville være et godt råd at ... lave om på skruerne sådan at folk ikke kunne skrue dem af så let. Måske sætte nogen på som ikke er i standard størrelser og forskellige slags.
Eller putte lim ned i umbraco hullerne med en limpistol så de ikke så let kan få værktøj ned.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-01-09 00:01

Lim i unbracohullerne lyder som en god ide.

Det havde forhindret dem i at stjæle min cykelsadel med pind, iøvrigt nydeligt arbejde uden at stjæle eller ødelægge noget andet.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-09 16:40

Tak for svaret dova.