/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
En form for alternativ behandl
Fra : muldvarp1
Vist : 933 gange
500 point
Dato : 19-01-09 14:03

Er der nogen der har prøvet/hørt om/set på Tv.

http://www.made4men.dk/razorpit-sliber-til-barberblade-p-1595.html?osCsid=5403e5aed764051fb44c0c480bee6e24

Jeg så den på Tv for et stykke tid siden og tænkte "fin ide" hvis den virker (barberblade er sgu dyre).

Meeen så kom min medfødte nærighed op til overfladen,hvorfor købe noget man har "lige ved hånden".

Håndfladen er lige så god at stryge skraberen af på,og den sidder jo lige for enden af din arm,når du står og barberer dig.

Jeg har nu brugt det samme blad over een måned og det er stadig skarpt.

Jeg kunne godt tænke mig hvis nogen gad afprøve "fidusen" og senere melde tilbage om de synes det virker.

HUSK NU AT SKUBBE skraberen IKKE TRÆKKE i skulle jo nødig ende på skidttilpashuset.

muldvarp1

Accepteret svar
Fra : MuGG3K

Modtaget 510 point
Dato : 19-01-09 14:07

Min søsters kæreste har faktisk sådan en, og hans siger det hjælper rigtigt meget, den bliver meget skarpere og virker rigtigt rigtigt godt, det ligesom hvis man tager en kniv der er skarp og kan skære, men hvis du slipper den bliver den bare lige den tak bedre :)

Håber det var svar nok :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 14:10

Bank et søm i væggen og brug et gammelt læderbælte - så kommer du ikke til skade...

Plaster er lige så dyrt som barberblade...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-09 14:35

"men hvis du slipper den bliver den bare lige den tak bedre ?"
Nææ. du ricikerer at få en tå skåret af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 14:55

palle dog - p er bare skrevet spejlvendt (og dobbelt)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-09 15:16

Det lyder som en rigtig god ide, det ærgrer mig at jeg skal smide barberblade ud. Og inden der kommer bemærkninger

Jeg bruger knivskarpe barberblade når jeg syr knaphuller i tøj.

Kommentar
Fra : tuekappel

Dato : 20-01-09 11:11

jeg bruger en gammeldages barbérkniv m. slibestrop, så jeg kan skrive under på, at princippet fungerer. Men færdigmonterede barbérblade har nok den "fejl", at de er monteret i den optimale vinkel til at barbere. Og dén vinkel er ikke den optimale til at slibe dem i. Så man vil nok kunne forlænge deres levetid, men ikke uendeligt. Jeg vil skyde på, at de kan holde sig skarpe dobbelt så lang tid. Så kan man jo sætte sig ned og regne på, hvornår en slibemaskine har tjent sig hjem.
Min barbérkniv til 1800,- er jo mere en luksus, til gengæld kan den holde en menneskealder.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 20-01-09 17:39

Efter det han fortalte (ham der opfandt denne siliconeplade) så var det ikke så meget for at slibe Skraberen, men for at fjerne sæberester/hudfedt som gør skærebladet sløvt.

Han havde haft en Skraber under mikroskop efter den havde været brugt et stykke tid,kun med almindelig afskylning efter brug.

Hans påstand var så at Skraberen ikke bliver sløv , men "bare" fyldt med snavs og sæberester hvilket så gør at den ikke kan skære.

Jeg mener nu at den "øvelse" med at rense Skraberen i håndfladen efter brug virker fuldt ud lige så godt.

granner01

Jeg tror ikke du kan bruge en Skraber i forbindelse med dit sytøj.
Men du bruger måske sådan et selvpinerinstrument som Epilator når du skal fjerne uønsket hårvækst .

Godkendelse af svar
Fra : muldvarp1

Dato : 23-01-09 15:19

Tak for svaret MuGG3K.