/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PowerPoint.
Fra : Mosebaek
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 19-01-09 09:44

Har lige opdateret hele skittet: Windows XP sp3. Internet Explorer7.Så det er ikke alt der funker lige godt.Og en hel del er nyt for mig.
F.eks.får jeg mails med vedhæftet pps fil,som jeg ikke kan åbne.
Jeg har lige installeret PowerPoint Viewer 2003.(pps).Så er spørgsmålet: Hvordan får jeg pps filerne åbnet.Jeg har været i Kontrolpanel > Mappeindstillinger,kan også se at pps filer ligger i "filtyper".
Men hvordan får jeg PowerPoint Viewer,til at "se" pps filerne.Der er jo en hulens masse "knapper"
og er ikke vild med alt for mange fejltagelser.Derfor håber jeg på et svar for "dummies".

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 09:50

Det kunne være fordi viewer 2003 ikke kan læse filer lavet i 2007

Det kan undre du overhovedet kan MODTAGE pps-filer

Men du kan da prøve at starte med 2007 vieweren...

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=048dc840-14e1-467d-8dca-19d2a8fd7485&displaylang=en

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-09 10:12

Citat
Det kan undre du overhovedet kan MODTAGE pps-filer

Det plejer ikke at gi`problemer.Inden opdatering (XP sp.1) åbnede jeg da masser af pps filer,fra modtagne mails.Men jeg har været gennem en systemgendannelse.
Så intet er ved det gamle.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 10:19

Det er nu mest fordi at pps-filer er på den "forbudte" liste ved mange sikkerhedsprogrammer og mailservere....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-09 12:39

Forbudt eller ikke forbudt, jeg har aldrig mødt nogen hindring for at sende eller modtage pps filer, hverken med Windows Lvie Mail - Outlook Express - Thunderbird eller de 3 webmail jeg har, det må være noget som Refi drømmer staklen kan ikke få de sjove pps filer.
Nå det var et sidespring, nu til sagen Mosebaek du skal først sørge for at gemme pps filen på harddisken og ikke åbne den direkte fra mail, det kan være en forklaring, hvis det er Outlook Express du bruger, så skal du også lige ind i indstillinger, klik på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanen Sikkerhed, der skal du fjerne markering ved linjen Tillad ikke at vedhæftede filer, der muligvis indeholder virus, gemmes eller åbnes, klik på Anvend og OK, så kan du gemme din pps fil og se den, måske bedst med den nye powerpoint viewer.
Så det er ikke helt rigtig hvad jeg skrev i begyndelsen, efter opdatering med Service Pack 2 blev Outlook Express hysterisk, og jeg skulle ind og fjerne den markering jeg skrev om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 12:45

Citat
staklen kan ikke få de sjove pps filer.

Nej - gudskelov...

Citat
klik på fanen Sikkerhed, der skal du fjerne markering ved linjen Tillad ikke at vedhæftede filer, der muligvis indeholder virus, gemmes eller åbnes, klik på Anvend og OK

Citat
efter opdatering med Service Pack 2 blev Outlook Express hysterisk

Ja den sikkerhed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-09 12:50

Ja selv sikkerhed kan overdrives Microsoft skal da ikke bestemme hvad jeg vil gemme på min computer, hvis filerne slipper forbi mine sikkerheds programmer, så behøver jeg ikke den sidste hindring i post programmet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 13:00

Citat
jeg har aldrig mødt nogen hindring for at sende eller modtage pps filer, hverken med Windows Lvie Mail - Outlook Express - Thunderbird eller de 3 webmail jeg har, det må være noget som Refi drømmer

Næ - men skal da se hvad man har lyst til

Det var MERE måden du skrev det på....

Det er jo så en sandhed med modifikationer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-09 13:16

Hvis du læste hele indlægget, så ville du se at jeg trak lidt i land til sidst
Citat
Så det er ikke helt rigtig hvad jeg skrev i begyndelsen, efter opdatering med Service Pack 2 blev Outlook Express hysterisk, og jeg skulle ind og fjerne den markering jeg skrev om

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-09 13:30

Citat
efter opdatering med Service Pack 2 blev Outlook Express hysterisk,

Vil det sige,det er tosset at jeg har opdatret til SP3 ???

Jeg synes nemlig Internet Explorer,er blevet hysterisk.Det er jævn tit,jeg får en fejlmelding,og bliver smidt af forbindelsen.F.eks. BT,når jeg klikker på link.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-09 13:34

Nej da jeg har opdateret alle de computere jeg kommer i nærheden med Service Pack 3, den er ikke så meget værre end 2eren, men der kan være nogle indstillinger man skal tilpasse til ens egen behov.
Var der en markering som blokerede Mosebaek ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-09 13:34

Blokerede for pps filen mener jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 13:36

Nej - opdateringerne er udmærket....

Vi er blot lidt uenige om HVAD der er skadeligt

Hvis du ved HVOR den kommer fra og du ellers tjekker den under download - er den sikkert god nok...

Så skal du, som o.v.n. skrev, lette lidt på sikkerheden....

Er det IKKE nok er det sandsynligvis fordi den er lavet i 2007 udgaven...

Og så installer du blot vieweren jeg har linket til....

Det kan du så gøre under alle omstændigheder - så er du også garderet i fremtiden - den læser også de "ældre" udgaver....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-09 18:25

Så er jeg her igen.Stakkels mand (mig) har futtet rundt,her i eftermiddag.Jeg kan se der er kommet en masse dejlige indlæg.Dem skal jeg nu lige ha`gennemgået.Men vender tilbage.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-09 21:59

Tak for svaret o.v.n..

Det var den her,der hjalp mig:
Citat
du skal først sørge for at gemme pps filen på harddisken og ikke åbne den direkte fra mail,

Da jeg gjorde dette,ku`den åbnes uden mindste problemer.Så nu er jeg gla`igen.
Og undskyld,jeg har været noget fraværende.Det har været en noget "rodet" dag.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-09 00:51

Selv tak, godt du fik løst problemet, var den så besværet værd ?