/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ingen rep... ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 19-01-09 09:38

Jeg var nede med min mobil HTC S740 d. 22-12 i min lokale sonofon butik, da den heletiden frøs i billedet og lyden skrattede.

De sendte den ind og har idag fået den igen. De skriver på mine papirere at de har:
Software opdateret, afprøvet og fundet ok.

Men softwaren er den samme version om da jeg afleverede den ?
Efter jeg kom hjem kunne jeg se at den har fået et stort hak i coveret.

Hvad skal butikken gøre nu ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 09:43

Citat
Hvad skal butikken gøre nu ?

De kan jo ikke gøre meget når DU har telefonen

Men det var vel ikke det du mente...

Hvis ikke DU kan bevise at hakket IKKE var der da du afleverede den sidst, er der ikke meget at gøre... Så det bliver nok et spørgsmål om de vil anerkende skaden...

Så hvis den i øvrigt virker som den skal er mulighederne begrænsede....

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-01-09 09:46

Har man købt en mobiltelefon med abonnement, er man ikke bundet til abonnementet længere, hvis telefonen går i stykker og ikke bliver repareret indenfor rimelig tid.
Som forbruger har man ret til at opsige sit mobilabonnement før tiden, hvis den telefon man har købt sammen med abonnementet går i stykker og ikke bliver repareret indenfor en rimelig tid. Det siger en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet.

Problemet er, at man tit køber telefonen meget billigt, samtidig med at man er bundet til et dyrt abonnement i seks måneder. Det vil derfor være urimeligt, at man godt kan få pengene tilbage for en telefon som ikke virker, men stadig er bundet af et abonnement man ikke kan bruge.

Med Forbrugerklagenævnets afgørelse er det slået fast, at abonnement og telefon skal ses som et samlet hele.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-09 10:29

Selvfølgelgi kan du ikek opsige dit abbonement fordi telefonen går i stykker, de to ting har intet med hinanden at gøre.

Vil du også have mulighed for at opsige din bilforsikring mens bilen er på værksted???

Jeg vil gerne vide hvilken butik der er tale om, (send det til mig som personlig meddelelse) så skal jeg fortælle dig hvem du skal tale med i butikken og hvordan du skal formulere det så du får afhjulpet dit problem, for selvfølgelig skal den laves uden omkostninger for dig

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-01-09 12:47

>>Kortoververden<< hej med dig synes lige du skal prøve at læse dette her før du skriver nogert der ikke er korrekt

her er linket der fortæller dig du er lidt forkert på den mht det du skriver

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad128/?ref=197

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-09 13:04

"return"

Du blander nogle ting sammen

Der er jo IKKE tale om at den IKKE er blevet repareret - det er en mulig følgeskade der er tale om....

Og MULIG fordi det kan være svært at bevise den ikke allerede var der ved indleveringen....

Det giver dig absolut IKKE ret til at ophæve et køb...

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-01-09 14:07

< refi < måske jeg ik har ret eller det er mandage der gør at jeg skriver som man gør vil jeg lade stå i det uvisse

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-01-09 14:23

Men nu er Forbrugerrådet jo ikek en lovgivende magt i Danmark, de fortolker gældende regler, og det er sandt, at den situation har været indbragt for retten i et enkelt tilfælde, og udfaldet blev, at kunden fik en ny telefon.

Jeg arbejder med det her hver eneste dag og selvfølgelig kender jeg reglerne på området

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-01-09 14:26

Jeg har oplevet det samme hvor jeg skulle have lavet min telefon.. de skrev også at de havde opdateret den men det var præcis samme version...
Så sender de bare regningen til producenten tror jeg selvom de ikke har rette en skid.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-01-09 17:36

Eventuelle udre skader på telefonen bør noteres af butikken før telefonen sendes til reparation.
Men, ejer af telefonen bør også, for at bevise skaden ikke er sket efter telefonen er ude af butikken, kontrollere at telefonen er i orden inden butikken forlades.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-01-09 08:29

Jeg skulle nok have tjekket den inden jeg gik ud af butikken igen.
Men havde kun haft telefonen i ca 10 dage inden den skulle til rep.
Har snakket med butikken, de ville snakke med Telecare, nu må vi se hvad de siger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 10:02

Citat
Har snakket med butikken, de ville snakke med Telecare, nu må vi se hvad de siger.

Ja - du kommer nok længst ved at tale "pænt" med dem...

Sålænge der ingen beviser er vil du jo være lidt overladt til hvor godt butikken anser dig som kunde...

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-01-09 10:06

Rigtigt nok. Men har været kunde i flere år. Men nu må vi se.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 23-01-09 08:34

Tak for hjælpen Kortoververden.