/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista til XP Pro?
Fra : Reichstein
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 18-01-09 21:28

Jeg har forsøgt, at installere Windows XP Pro. på en Fujitsu Siemens PC. hvor jeg i forvejen havde Vista installeret. Jeg kunne ikke få lydkortet til at fungere på Vista, derfor forsøgte jeg at boote med min XP pro. Under installationen, får jeg meddelelse om, at indsætte cd'en med Windows XP Professinal Service Pack 2. Jeg har ikke en sådan, og nu kan jeg ikke komme videre, for hvergang jeg starter den, fortsætter den med installationen, og stopper så ved den førnævnte meddelelse.

HJÆLP!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-09 21:32

Hvilken type harddisk har du ? Har du XP drivere til bundkortet, jeg gætter på at du mangler enten driver til SATA disk eller drivere til bundkort, Service Pack 2 kan du hente på nettet og brænde på CD, men jeg tror ikke det vil løse dit problem, jeg henter Service Pack 2 og 3 efter at have installeret XP

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 18-01-09 21:37

Jeg ved ikke hvilken type harddisk der sidder i PC'en. Jeg er kørt fast, hvor jeg kun kan komme videre, hvis jeg har Windows XP Professinal Service Pack 2-cd'en, indsætter den i cd-rom drevet og klikker på ok!
Den har tidligere haft XP installeret, men en tysk version!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-09 21:41

Du kan hente Service Pack 2 (og 1+3 hvis det skulle være) her: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-09 21:45
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-09 06:04

Det lyder som om der er noget 'hængedynd' fra en tidligere installation.

NUKE din disk før du (gen-)installerer: http://www.dban.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zith

Dato : 19-01-09 10:06

jeg kender godt problemet, har lavet en fujitsu siemens bærbar fra vista om til xp men hvor lydkortet ikke fungere bagefter.

På det tidspunkt var det fordi der ikke fandtes xp drivere til det hardware der sad i.

men jeg fik den kringlet til at de kunne bruge det via høretlf ved at bruge jackstikket i forenden.

ved ikke lige hvorfor det ikke virkede med højtalerne

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 19-01-09 10:13

To problemer! Nuke går i stå før den er tilendebragt! Har prøvet flere gange.

SP2 kan jeg fint hente, men det er en selvudpakkende fil, som automatisk pakker sig ud på mit c: drev, - jeg har brug for en udpakket sp2!

Kommentar
Fra : WoflerPro

Dato : 19-01-09 21:05

Du kan selv lave en Win XP SP2 CD.
http://www.nliteos.com/
Med nLite kan du slipstreame de fleste opdateringer ind i din Win XP, du har også mulighed for at fjerne de windows komponenter du ikke vil have således at de slet ikke bliver installeret.
Du kan faktisk costumize din cd så den passer lige til din maskine med de drivere der skal bruges, dit navn, din serial osv.
Altsammen så du ender med en cd der klare det hele selv. Så du kan foretage dig andet mens din maskine får installeret windows uden du skal klikke næste og ælge instillinger.

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 19-01-09 21:52

Tak for svaret o.v.n.., og alle andre.
Jeg har løst problemet. Først installerede jeg en Linux, som ikke ville køre, så installerede jeg ZP oveni, - fordi jeg installerede Linux, formateredes harddisken automatisk, og ved installation af XP efterfølgende, slettedes Linux.
Måske ikke den nærmeste vej, men nu kører det hele.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-09 01:03

Godt du fik løs problemet, selv om det lyder som en kringlet vej, tak for accept