/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Kandu - Brugere...
Fra : peterpyt
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 18-01-09 19:19

Jeg benytter jævnligt denne hjemmeside, og har har ved flere lejligheder opfanget at nogle brugere tilsyneladende har flere profiler, senest under kategorien motorcykler hvor en bruger stiller det samme spørgsmål om en trådløs router (?) 2 gange, under 2 forskellige profilnavne.. Andre gange har jeg bemærket en del bitterhed fra brugere, som tilsyneladende ikke har meget tilovers for andre brugere med 2 profiler.. Hvorfor vælger nogen at have 2 profiler? Ligger der måske en fordel i dette som jeg ikke har været i stand til at opfange?
Med venlig hilsen
Peter..

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 18-01-09 19:23

Jeg kan kun se det hvis ddet skulle være for at samle point

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-01-09 19:30

Point er vist eneste gode....

At andre er sur over det forstår jeg ikke. Personligt er jeg ret ligeglad med point, som jeg ser det er det vigtigste at hjælpe hvor man kan samt være glad for den hjælp man får.

Ps. hvis nogen til havde nogen af de superpoint, som man ikke kan bruge til noget da Kandu ikke udbetaler præmier eller andet. Siger i bare til så skal jeg nok give jer nogen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-01-09 19:35

måske ønsker nogen at optræde forskelligt som den klassiske:
DR. JEKYLL AND MR. HYDE

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-09 19:54

Det kan enten være af hensyn til de ligegyldige point eller også er der mere tale om SPAM / kedsomhed.

Typisk bliver der oprettet ligegyldige spørgsmål, som folk bruger tid på at besvare - og spørgeren oftest annullerer bagefter. Og som du selv har opdaget bliver spørgmålene gentaget under forskellige navn.

Jeg tror en stor del af dem, har et kontakt behov - som de helt sikkert kunne få bedre dækket andre steder f.eks. på børnesider m.m.

Jeg er tilbøjelige til at tro, at enten er de meget unge eller også har de en skrue løs!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-09 21:23

Dobbelt profiler kan ikke hidse mig op, jeg har selv en profil mere, den blev oprettet til en gætte konkurrence hvor jeg bad spørger om at gætte hvem jeg var, men her huserer en bruger som har omkring 20-30 profiler, måske 100 med de profiler som Kandu teamet har slettet, det er i mine øjne useriøs, jeg bruger altid den samme profil, nemlig profilen her til at stille spørgsmål om det jeg gerne vil vide

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-09 21:38

Nu hvor vi er ved de mangedobbelt profiler, så er det som o.v.n. er inde på, useriøse personer der forsøger at have flere lodder til lotteriet.
Her er en person der fik slettet en lang række profiler. Vedkommende kom med det ene tips efter det andet, og gav sig selv 5 stjerner hver gang, og havde hver gang fået svar på sine tips inden for 4 til 6 minutter. Det resulterede at personen lå øverst på scorelisten med en af profilerne, til trods for, at profilerne kun var få dage gammel.
Det i sig selv er stærkt mistænkeligt. - Jeg kunne da godt unde den person, at vinde en præmie; men satidig er det som om vi andre bliver holdt for nar.
Personligt betyder pointene ikke noget for mig, ud over det er et slags skulderklap for et godt svar. Jeg er glad hvis jeg kan hjælpe andre, og jeg lære også en del, når jeg følger med i andres emner.

Kommentar
Fra : aaaab

Dato : 19-01-09 05:12

at oprette spørgsmål, og så annulere dem igen, uden begrundelse - og efter vedkommende har fået mange gode svar er "lidt" tumpet.

at blive mødt med ordet "dobbelt-profil" når man stiller et seriøst spørgsmål er også tumpet.
ja, måske har man en dobbeltprofil, men nu spørger man jo om noget helt andet.

dem, som på kort tid kommer på listen som no.1 gør det vel kun for sjov.
de ved jo godt de faste kanduer holder skarpt øje med dem, og de bliver "plaffet ned" på kort tid - hvergang ! måske har kandu slet ikke disses navn og adresse, så en evt. "præmie" bliver aldrig udbetalt. de 500 kr er vist også et fatamogana, så vidt vides.
det er vel opfundet "for sjov", og derfor kan man også tillade sig at lave "sjov" med det, uden at man af den grund behøver at have en skrue løs.
måske er man lige så intilligent, som flertallet.

og så er disse dobbelt-profiler virkelig noget, som mange går meget op i

selv har jeg NATURLIGVIS kun én, nemlig "aaaab".

Kommentar
Fra : bbbba

Dato : 19-01-09 05:21

dobbelt profil = fis i kasketten

Med Uvenlig Hilsen
bbbba

Kommentar
Fra : ccccb

Dato : 19-01-09 05:30

Citat
fis i kasketten

Nemlig!
Og de er så useriøse, at de ikke engang har en kasket.

ccccb

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-09 06:46

Der kan være en/flere gode grunde til at have flere profiler.

F.eks.

1.) En superbrugerprofil; ..og dermed 'chance' for at vide Månedens lodtrækning.

2.) En alm. brugerprofil; ..for at undgå beskyldninger om point-'bytteri'.

..eller man har simpelthen glemt sit password til profilen som superbruger. Jeg kender mindst 3 brugere, som har måtte oprette en ny superbrugerprofil af denne årsag

..og så er der den nærliggende mulighed for, at man opretter en 'ny' superbruger, hvis 'den gamle' er bevet skydeskive for den/de brugere, som ser det som deres fornemste opgave at ned-/latterliggøre denne.

'Gamle' profilnavne kan jo ik' uden videre slettes.

Til slut er der de; som er blevet 'hældt på porten' af teamet bag kandu.dk af den ene eller anden grund, men alligevel ik' ka' nære sig for igen, at sku' optræde på slap line i dette forum. Dem kender jeg også et par stykker af

</MOLOKYLE> & Hm... & Moderator.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 19-01-09 08:26

Hej Alle.. Tak for de mange indlæg.. Det har givet et par ideer om hvad det er som foregår - det er tilsyneladende en blanding af grådighed, for meget fritid og noget med kasketter ;)
Forleden fik jeg lyst til at videregive et tip, først da fandt jeg ud af at man så skal være superbruger, hvilket vel også er rimeligt nok. Jeg fandt også ud af at kun superbrugere har chance for at vinde månedens præmie. Hvor bliver det offentliggjort hvem månedens vinder er? Og er det overhovedet besværet værd for dobbeltprofilerne at udføre alt det arbejde for 500kr? Jeg vil tro at man her i odense kan tjene 500 kr hurtigere ved at samle tomme flasker :)

/Peter..

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 19-01-09 09:31

Faktisk lidt underligt at Refi aka "mr mere end normalt mange dobb.profiler" ikke deltager her. Han er jo ellers berømt/berygtet for at deltage alle vegne, især steder hvor det skriger til himlen hvor lidt han ved.

For en gangs skyld er det dog lidt ærgelidt han ikke er med, idet han om nogen måtte kunne forklare grunden til at have en (eller flere) dobbelt profiler. Jeg mene her er da et spørgsmål han ved noget om !

Kommentar
Fra : svippersen

Dato : 19-01-09 09:35

opret dig som SUPER bruger - det er nemt og smertefrit.

du må da gerne give mig 100 points, så jeg evt. og måske 6 muligvis, hvis der er 2 mandage i én uge, kan vinde 500 kr.
Gider ikke samle flasker. Vil hellere tømme dem.

Hvor Kandu så vil sende præmien hen, når de ikke kender mit navn eller adresse, at det kan Kandu-Bossen vel finde ud af.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-01-09 10:37

Citat
Forleden fik jeg lyst til at videregive et tip, først da fandt jeg ud af at man så skal være superbruger, hvilket vel også er rimeligt nok.

Tænk det syntes jeg så ikke er rimeligt
Man skal vel også ha' mulighed for at komme med et godt tip bare fordi man ikke er superbruger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-09 13:15

Jeg har faktisk mindst 2 gode tip hver dag, men dem må i undvære fordi jeg ikke er superbruger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-09 13:19

Du skifter da bare over til e.c og skriver dit tip, hvor svært kan være Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 30-01-09 18:21

Tak for svaret molokyle.
Du får pointne idet din besvarelse var mest præcis, dog skal det siges at de øvrige indlæg, alle bidrog til et samlet billede.. Jeg siger derfor tak til jer allesammen...

med venlig hilsen
Peter...