/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen adgang til netværk
Fra : marcussen1
Vist : 2006 gange
200 point
Dato : 18-01-09 16:57

Jeg kan ikke få adgang til nettet på min bærbare.
Når jeg har XP inst. på den, er der ingen problemer med at komme på nettet, men hvis jeg inst. Vista Premium kan jeg ikke komme på. I enhedshåndtering får jeg at vide at alle drivere er iorden.Så har jeg prøvet at afinst. Vista og geninst.XP og så går det fint med forbindelsen. Når jeg med Vista prøver at få forbindelse står der at der ingen netværk er.
Er der nogen, der kender problemet og hvad jeg evt.skal gøre.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-09 17:05

Hvad siger den og Netværks og delingscenteret er der oprettet en forbindelse du kan se

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 17:18

I netværks-og delingscentret står der at netværksregistrering er slået fra. Når jeg så slår den til og klikker på anvendt står der igen "slået fra"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-09 17:21

Prøv at klikke på Diagnostiser og reparer ..... for at se om det hjælper noget

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 17:23

Det har jeg også prøvet........uden held

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-09 17:24

Det er vel ikke en firewall der driller

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 17:25

Der ikke inst.nogen firewall udover den der evt er kommet vista installationen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 17:26

Skal jeg evt afinst. den?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-09 17:27

Hvad siger den hvis du klikker på Status i Local Area Connection, får du overhovedet tildelt en IP adresse

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 17:30

Hvor finder jeg det

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 18-01-09 17:37

I Diagnostiser og reparer ..... der kan du til højre i Local Area Connection se Vis Status. Den skærm der åbner er der en knap der hedder Detaljer I den nye skærm der dukker op kan du se dine indstillinger såsom MAC adresse(fysisk adresse) IP adresse, undernetmaske osv osv

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 18:26

Det eneste der står i diagnosticer og rep... er:
Der er muligvis opstået et problem med et eller flere af netværkskortene på denne computer.
og
Slut et kabel til netværkskortet LAN forbindelse
Klik her, når du er færdig, så Windows kan kontrollere, om problemet er løst
og
Klik for at få oplysninger om, hvordan du finder t¨ådløse netværk inden for denne computers
rækkevidde.

Når jeg slutter et kabel direkte fra routeren til PC'en, er der straks forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 19:06

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-09 19:07

Hvad der er sket ved jeg ikke, men efter at have været på nettet via kabel fra router til PC, er den nu også på uden kabel