/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
problemer med store mails
Fra : CCjunior
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 18-01-09 11:50

Kan ikke få lov til at sende billeder og lign.
Har deaktiveret avast men den bliver ved med ikke at ville sende dem.
bruger microsoft outlook

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 18-01-09 11:53

Og HVEM sender du til (udbyder)...

Der er masser af mailbokse der har "loft" på størrelse af både enkeltfiler og mails....

PAK dine billeder og prøv igen.... - det er nemlig også muligt at mailboksen slet ikke vil godtage "billedendelser"....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-01-09 12:09

Syntes bare ikke jeg har haft så store problemer med det før. Kan man gøre noget for at pakke dem bedre end som RAR filer.

Jeg ved ikke hvem deres udbyder er. Men det er til 2 forskellige jeg har prøvet.. vil lige prøve at sende det til mit job.. der mener jeg ikke der er begrænsninger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-09 12:09

Jeg kan kun opbevare ialt 5 Mb. Jeg kan højst modtage filer mindre en 1 mb.

..IKKE GIGABYTE ...men MEGABYTE.

Sender folk mig større filer? F.eks. en MP3 lydfil eller et MPG filmklip på 5.2 Mb. ?

Tjaeh... så ryger hele lortet tilbage til afsender.

Det er MODTAGEREN, som bestemmer hvor store filer du kan sende ..og MODTAGERENS postkasse, der bestemmer hvor meget der kan 'gemmes'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-09 12:17

Lad være at sende billeder der fylder over 300Kb, og størrelsen skal være
Ca.900x600pix.
Få styr på hvad et billede fylder (Kb) og hvor stort i (pix) det er.
Den størrelse og hvad det fylder jeg har skrevet er er fint til netbrug, skal der laves billeder,
er det en helt anden historie.
Dit mailprogram har sikkert en begrænsning ( som refi er inde på (hej refi) ), og den ligger
sikkert på omkring 10MB, hvad eet billede nemt fylder, hvis der ikke er arbejdet med det i et billedeprogram.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-09 12:24

Jeg skrev "billeder" Papirbilleder skulle der stå.
Molo, hvad så, er alt godt?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-01-09 12:25

De fleste udbyderes billigprodukter har en grænse på ca. 10 MB.

Men der findes undtagelser, hvor man for små penge kan sende og modtage filer på flere hundrede MB.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-09 12:39

Guuuud...

Citat
______________________________________ Lever..

________du
_____________________________________________________________ endnu

____?

Hai Keldd

Ps. Undskyld CCjunior

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 18-01-09 12:45

Tak for svaret refi

Fandt sq selv løsningen.
Marker billederne- højreklik og vælg post modtager. så skalleer den billederne ned så de kan sendes..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-09 12:48

Ccjunior
Kan du bruge noget af det vi har svaret dig?

Molo, ingen problemer her, send flere penge.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-09 13:01

Fint....

Ergo var de for store...