/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bruger opload af billeder til hjemmeside
Fra : johs
Vist : 514 gange
110 point
Dato : 27-03-03 00:29

Har egen server..Med fotoalbum

Vil gerne have at mine brugere skal kunne oploade deres egne billeder
vie et login
findes der et program ?
eller hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-03-03 10:14

Hvilken server har du til at køre (OS)

Jeg vil mene at det nemmeste er at lave en ftp-server.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 27-03-03 10:36

Hvilken server har du til at køre (OS) ?

Bruger den her da jeg er ret ny på området.

http://www.analogx.com/contents/download/network/sswww.htm

Har kigget på nogle fotoalbums, men har ikke kunnet finde nogle med opload.
Billederne skal kunne ses i Fuldskærm.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-03-03 10:54

Jeg køre med en windows 2000 Andvanced Server

Jeg kigger lige lidt på det link du har sendt

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-03-03 11:08

Hmmm jeg villle mene at det var enkelt med jeg tror at jeg løb panden mod muren i dette spørgsmål.. me jeg vil kæmpe vidrre i aften

Kommentar
Fra : johs

Dato : 27-03-03 11:10

Har både xppro og win2000pro , men skal kører win98, da jeg unlocker

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-03 11:12

Hej Johs,

OS = Operativ System...

øh... såvidt jeg husker havde du noget med Win98 og Win2000 i et tidligere indlæg... hvis du vil bruge win98 vil jeg foreslå dig at bruge Apache og Php... hvis du bruger Win2000 vil jeg foreslå dig IIS og ASP...

der findes eksempler både i ASP og PHP der ka' gøre det du ønsker... jeg kender ikke umiddelbart nogen der ka' gøre det alene i javascript... der er også CGI...

hvis det var mig der sku' vælge, ville jeg vælge win2000 med IIS og ASP... men det er så mest pga. jeg er blevet uddannet med det...

hvis du ønsker Apache og PHP ka' du bl.a. på 3DBuzz se nogle videoer der gennemgår det... det kræver du opretter dig som medlem (gratis)... når du så har gjort det, ska' du trykke på download og så vil du komme frem til deres tutorials videoer... -->
http://www.3dbuzz.com

mht. Apache og PHP har de følgende videoer i denne kategori... "PHP & MySQL", de er pakket i RAR format...
[citat]
ISSUE 1:
Installing Apache
Installing PHP 4
Configuring for PHP
Adding PHP to HTML
Intro to Variables
Installing MySQL
Intro to DATABASES
Intro to Tables
Working with DATA

ISSUE 2:
Introduction
MySQL User Account
Integrating PHP & MySQL
Writing a Counter Script
For Loops ans Arrays
IF Statements
POST, GET, & FORMS
Writing a Guestbook
Writing a Stat Tracker
phpMyAdmin

der er ca. 337 minutters (ca. 5 timers) video i alt...
[/code]

der findes både eksempler til PHP, ASP og CGI til det du ønsker... så det hele afhænger lidt af hva' du vælger...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-03-03 11:14

Hej Johs,

eh... har du prøvet Kompatibel mode i WinXP pro, sat til win98 kompatibelmode mht. til dit unlock program?

for så ka' du jo bruge IIS og ASP...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : johs

Dato : 31-03-03 15:36

Hej Starup

god vejledning...

fandt selv en løsning PWS , som er på min 98 cd.
søgte på google efter nogle asp. programmer til opload.

http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=kategori&id=10

Tror der er et der duèr.

Mvh. johs

Godkendelse af svar
Fra : johs

Dato : 31-03-03 15:38

Tak for svaret strarup.

PWS=personal web server