/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Importere .dbx-filer i Outlook Express 6
Fra : KThy
Vist : 1050 gange
500 point
Dato : 26-03-03 22:01

Hej - hjælp en Linuxnørd på udebane!

Jeg er i gang med at genskabe min kones computer efter et uheld med dårlige clusters i systemfilerne. Jeg vil gerne have importeret de gamle mails ind i Outlook Express 6. Kontakterne er fint kommet ind ved at importere en .wab-fil fra det gamle system. Nu har jeg så også fundet et bibliotek med .dbx-filer, en for hver mappe der var før. Hvordan importerer jeg disse?

Jeg har prøvet File -> Import -> Messages -> Outlook Express 6 og så klikke på folderen. "No messages in folder or folder in use" - hvilket er lodret løgn, der er masser af beskeder, og mappen ligger på et eksternt netdrev på en computer hvor der ikke kører Outlook. Samme fejl får jeg hvis jeg prøver at importere fra Outlook Express 4 (jeg kan ikke huske hvilken version der var installeret før).

Windows XP Pro, Outlook Express 6.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-03-03 22:13

funktioner --> indstillinger -->vedligeholdelse --> lagringsmappe --> sæt denne til din mappe --> luk OE --> start OE

Husk at lave en kopi af mappen først

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-03-03 23:03

Hvis det ikke lykkedes for dig, så er der her:
http://chattanooga.net/~scochran/MBXtract.htm
og
http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm
nogle programmer (freware) som kan lave filerne om så de kan importeres

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 510 point
Dato : 26-03-03 23:58

Hej KThy,

du ka' evt. prøve at kigge her... "Overførsel af mails fra outlook express 4 til 5"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/5294

eller "Eksport af mail i Outlook Express"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6225

nu ved jeg ikke lige hvilken mappe du har hentet DBX filerne fra, ellers er det nævnt i et af indlæggende... men hvis de hedder DBX er det højst sandsynlig enten Outlook Express 5 eller 6 der er blevet brugt, da Outlook Express 4 gjorde brug af MBX...

hvis der indtil videre ikke er nogle meddelser i din kones Mailbox/Outlook Express, ka' du også kopier DBX filerne fra den tidligere installation, den anden computer, eller hvor du har hentet dem fra, og overskrive de nye DBX filer med de gamle DBX filer... så sku' den meget gerne ta' imod dem...

hvis der er Mails i den nye installation af Outlook Express, vil jeg foreslå dig at lave en backup af DBX filerne, samt exportere mailsne, så de ka' blive importeret efter overskrivningen hvis du vælger den metode...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-03-03 00:01

Hej igen,

glemte lige denne her... "Outlook Express: Postmapper, adressekartoteket og e-mail-meddelelser mangler, efter at du har opgraderet til Microsoft Windows XP"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA313055

som blev nævnt af Nixdorf i dette indlæg... "mails fastlåst som dbx"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6261

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 27-03-03 01:18

Hep, det blev på den hårde måde med bare at kopiere alle .dbx-filerne ind i biblioteket. Importer min bare røv >o)

Tak for hjælpen, det bliver strarup der scorer 500 point for sit glimrende forslag...

Godkendelse af svar
Fra : KThy

Dato : 27-03-03 01:19

Kommentar
Fra : Dorra

Dato : 04-09-03 07:39

Har samma problem och eftersom svenska är inte mitt modersmål, så förstår ja inte vad "vedligeholdelse" är för något.

Skulle ni kunna skriva detta på engelska? Tack på förhand.

Dorra

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-03 08:24

Hej dorra,

øh... nu ka' jeg ikke lige se hvor der står noget med vedligeholdelse, men vedligeholdelse hedder på engelsk "Maintenance"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 04-09-03 09:00

Det står i uffe29s indlæg. Men det virkede alligevel ikke.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-03 09:27

Hej KThy,

oki doki... det havde jeg lige overset... må heller se at få noget mere kaffe...

forresten tillykke med at du fik det til at virke, selvom det sku' gøres på den hårde måde... forstår ikke lige hvorfor microsoft ikke ka' lave en bedre sammenhæng imellem sit eget produkt mht. importering...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Dorra

Dato : 04-09-03 11:43

Tack Strarup

Hoppas kaffe smakade gott.

Få se om jag får det rätt.

På danska står det:
funktioner --> indstillinger -->vedligeholdelse --> lagringsmappe --> sæt denne til din mappe --> luk OE --> start OE

På engelska borde det bli:
??? --- Setting --- Maitenance --- Folder --- Save to --- Outlock Ex --- Start

Som du ser så förstår jag fortfarande hur jag ska angripa problemet.
Jag fick skicka min dator till Tyskland på service och innan dess så har jag kopierat alla dbx-filer som jag har både på diskett och CD-ROM. Och nu kan jag inte få detta tillbaka till datorn.

Hoppas du orkar vägleda mig.
Dorra

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 04-09-03 11:49

Glöm det med "funktioner --> indstillinger -->vedligeholdelse --> lagringsmappe --> sæt denne til din mappe --> luk OE --> start OE". Find i stället den mappe, hvor Outlook sparer .dbx-filerne. Kopier nu alle filerne fra din CD-ROM ind i denne mappe.

Kommentar
Fra : Dorra

Dato : 04-09-03 12:01

Hmm...

Det har jag gjort KThy. Och sen skulle jag importera från OE. Men icke. Det vill sig helt enkelt inte.

Dorra

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 04-09-03 12:40

Jeg skulle ikke importere noget, de var der da jeg åbnede Outlook efter at have kopieret dem ind.

Jeg kan anbefale dig at bruge en anden email-klient

Kommentar
Fra : Dorra

Dato : 05-09-03 01:58

Ja du, KThy... efter misslyckade försök, så har jag laddat programmet BBXtrat och sen flyttat varje mail för sig (dryggt 200 mail!)... blä... men nu är det klart.

Tack för råden, även om jag misslyckades använda dem.
Dorra