/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Fjerne mærkelig tegn
Fra : Josph
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 16-01-09 15:33

Hej

Hvordan kan jeg få min makro til at finde liniere 3 4 5 og så fjerne dem da de ikke skal bruges,
jeg ved ikke på forhånd hvor de er i regnearket

   A   B   C   D   E   1
1   6801   801481   37520A   #NAVN?   2100   1
2   9993   801481   37520A   #NAVN?   2100   1
3   ----   ----------   ------   ---   ----   ---
4   ----   ----------   ------   ---   ----   ---
5   ----   ----------   ------   ---   ----   ---

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-01-09 17:00

Hvorfor snakker du om makroer, til at fjerne nogle linier?

Et det ikke mere væsentlig at oplyse hvordan disse linier er opstået, og hvad de indeholder.

Er det blanke linier eller indeholder de bindestreger (som du har skrevet)?
Er det noget der opstår jævnligt eller er det kun denne gang?

Hvis det kun er nu, at du ønsker at fjerne oplysningerne - hvorfor så ikke gøre det manuelt efter at benytte filterfunktionen?

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 16-01-09 18:01

Du skal starte med at finde ud af, om der er et system enten i de linjer du skal slette eller i dem, der *ikke* skal slettes.
Når du har oplyst det, vil jeg lave dig en makro.

– Anders

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 16-01-09 19:17

Jeg importere en text file som skal igennem en større behandling, at fjerne dem manuelt kan godt lade men så er der ingen ide i at lave en makro

Som i ser så er det streger som i det viste eksempel samt #NAVN?

Streger har forskellige længe, så det det gør det ikke nemmer

Håber det var svar på Jeres spørgsmål

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-01-09 19:28

Citat
Jeg importere en text file som skal igennem en større behandling, at fjerne dem manuelt kan godt lade men så er der ingen ide i at lave en makro

Umiddelbart kun hvis du skal gøre det flere gange.

Hvis du benytter filter funktionen kan du hurtigt og enkelt få samlet dem, der f.eks. er udfyldt med #NAVN? eller andre oplysninger. Når det kun er disse værdier der vises, er det nemt at slette linierne.

Annuller spørgsmålet
Fra : Josph

Dato : 22-01-09 05:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål