/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Speedstream 5781 konfig
Fra : alleycat
Vist : 681 gange
40 point
Dato : 26-03-03 19:53

Jeg har d. 14/03 fået en Speedstream 5781 router fra TDC, Den er jo selvfølgelig totalt lukket.. Jeg har set forskellige svar på hvordan man åbner den, med serienummer osv. Så jeg har check på hvad jeg skal gøre, jeg har bare ikke kunnet få kontakt til routeren endnu.

Det jeg mangler er det rigtige kabel, er der nogen der ved hvor man kan købe sådan et kabel der virker?, gerne et komplet kabel. Ikke et konfigurerbart.

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 08-04-03 11:50

nu har jeg endelig fundet ud af hvad det er teledanmark har lavet, de glemmer bare at informere brugeren.

Host (IP-adresse) Beskrivelse
192.168.1.1 Routers interne adresse
192.168.1.2 Postserver
192.168.1.3 Web-server
192.168.1.4 FTP-server, Domain Name Server
192.168.1.5 Reserveret
192.168.1.6-100 Adresser, der uddeles af DHCP server til maskiner på LAN
192.168.1.101-254 Adresser, der kan sættes op manuelt på maskiner på LAN

jeg håber at det vil hjælpe dig, jeg ved det ikke er det du spurte om, men jeg tror det er noget sådan du gerne vil.

jesper

Accepteret svar
Fra : BYLDER

Modtaget 40 point
Dato : 08-04-03 12:00

bare for at dette er sat på plads:
Alle andre end de nævnte porte er lukkede for trafik initieret udefra.
PVC værdien på ATM interfacet er 101 (RFC 1483) og protokol er RAWIP
Domain Name Servere sættes til 193.162.159.194 og 193.162.145.130
Al trafik til router med undtagelse af pings fra LAN afvises
NETBIOS trafik til/fra Internet tilladt
Ingen adgang til WEB GUI interfacet i routeren
Ingen SNMP adgang til routeren
Ingen trafik til Tele Danmarks overvågningsmaskiner
Telnet til router kun fra Tele Danmarks overvågningsmaskiner

de har gjort hvad de kunne for at spære adgangen til den router.
men disse mulighedder er hvad der er, nej du kan kontakte teledanmark og få åbnet, men så kan du lige så godt købe en anden router, det er billigere
jesper

Godkendelse af svar
Fra : alleycat

Dato : 08-04-03 19:46

Tak for svaret BYLDER.

Du får pointene for din indsats:) Det var kablet jeg var interesseret i at finde :)

Jeg har valgt at sende routeren retur til TDC og købt min egen..

Kommentar
Fra : guzziper

Dato : 26-07-03 21:07

Til Alleykat

Du kan se inde på denne www http://www.marlow.dk/?target=dsl hvordan man selv laver kablet, det tager ca. 10 min....men det er jo ligegyldigt nu....jeg har nemlig også anskaffet mig en anden router

Guzziper