/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Insert boot disk"
Fra : Marc88
Vist : 504 gange
36 point
Dato : 16-01-09 10:34

Hej kloge hoveder,

Så er jeg her igen. Mit problem denne gang er:

I går installerede jeg Vista Home Premium på en pc hvor der i forvejen var XP installeret. Selve installeringen gik upåklageligt og jeg fik også installeret drivere til det meste, bortset fra lyden. Efter en masse driverinstalleringer og update fra windows, genstartede jeg, som anbefalet. Computeren startede hurtigt og ventede bare på at jeg skrev koden. Jeg kunne også godt komme ind på skrivebordet og det hele, men siden jeg ikke skulle bruge den i går aftes, lukkede jeg den ned igen.

Da jeg så i dag skulle til at starte den idag, kommer den ikke videre end til "Insert boot disk and press enter".

Hva faen har jeg gjort galt, og hvad kan jeg gøre?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 10:42

Måske har du glemt en cd i drevet, som ikke er en boot-cd og din BIOS er sat op til at boote fra cd, hvis der er en cd?

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 16-01-09 10:45

Jeg havde glemt at tage Vista cden ud, men det hjalp ikke. Der var oprindeligt et dvd-drev og en brænder, men jeg har taget dvd-drevet fra og sat en opbeveringsdisk i istedet. Det kørte fint før.

Men måske skulle jeg prøve at se BIOS.

Tak for det hurtige svar i hvert fald

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 16-01-09 12:49

Den går direkte hen på insert book disk. Trykker F2 lige fra jeg tænder computeren, men jeg kan ikke komme i BIOS.

Mvh

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 36 point
Dato : 16-01-09 12:51

Prøv at trykke delete i stedet for?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 12:52

Eller hvis det er en ægte IBM, så tryk F1 (måske F12)

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 16-01-09 13:23

DET VIRKER!!!!

Trykkede både delete, F9 og F12 og kom da ind i BIOS. Den stod til at boote fra card-reader, SMART

Men tusind tak for hjælpen. Det kører nu upåklageligt.

Mvh Marc

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 16-01-09 13:23

Tak for svaret justuniverse. You made my day!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 13:25

Det var en fornøjelse.
God weekend