/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænde Windows 7 på DVD
Fra : Hausbaer
Vist : 1592 gange
200 point
Dato : 16-01-09 07:14

Hejsa

Jeg har et problem med at brænde Windows 7 på en DVD. Jeg har efterhånden brugt 6 skiver uden held.

Jeg kan fint læse den i windows xp men når jeg bruge den som bootdisc så får jeg en error code 5.

Jeg har googlet det lidt og fundet det her.

http://www.daniweb.com/forums/showthread.php?t=25755&page=2&highlight=error+code+5+boot+disc

Men jeg kan ikke finde ud af at ændre disse parameter. Har prøvet med imgburn og det andet prog der er nævnt i en anden tråd her på forumet.

Number of loaded sectors:" from 1 to 4 in the "Boot" tab under "Enable expert settings (for advanced users only!)"

Men hvordan gør jeg det?? Håber der nogen der kan hjælpe. Andre har åbenbart bare brændt det på en skive og var køreklar, så det undre mig lidt.

Hilsen
en mand med 6 dvd skiver mindre og kun 1 tilbage.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-01-09 07:46

Hvis din Win 7 er downloadet som en .iso-fil, så brug denne vejledning og program - http://www.magiciso.com/tutorials/miso-burnwin.htm - bruger selv programmet, og det er yderst sjældent at det laver fejlbrændinger.

Hvis du selv har et brænderprogram der kan klare .iso-filer, så husk at vælge 'Brænd image/iso til dvd'.

/Torben

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-09 08:03

Har du nero, dobbeltklikker du på isofilen, så starter den automatisk brændingen.

Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 16-01-09 08:54
Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 16-01-09 09:25

Glemte at skrive at jeg har hentet den hos microsoft. Så jeg har en iso fil liggende. Der skal dog siges da jeg hentede den og havde udskrevet sidden med Product-key og trykkede på download gik den flere gange tilbage til productkey siden med en ny product key.

Kunne det være der jeg havde fået en fejl på??

Hilsen
Henrik

P.S. Hvis jeg downloader den her på arbejdet så kan jeg vel bare brænde den på en skive og smide den i min maskine derhjemme?? (Det var ikke sådan jeg gjorde første gang, der downloadet jeg den derhjemme)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-09 12:50

P.S. Hvis jeg downloader den her på arbejdet så kan jeg vel bare brænde den på en skive og smide den i min maskine derhjemme?? (Det var ikke sådan jeg gjorde første gang, der downloadet jeg den derhjemme)
Ja - det kan du.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-01-09 14:03

Så vidt jeg ved kan Windows 7 kun køre på Vista maskiner.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-09 14:03

Det kører fint på en XP

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-09 16:27

Jeg har også hentet win 7 det gik meget stærkt det tog såmend kun 15 timer og 20 minutter.
Forinden havde jeg fået bugseret AShampoo ned på dyret,og brændte så win7.
Men men, da jeg var næsten færdig med instalationen og havde valgt en af 2 mulighedder, nemlig at opdatere vista gik der ged i det, den var på dansk. altså min vista Så gik tiden med det
Højris

Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 19-01-09 00:54

hvis man vil være sikker på at en iso fil er intakt kan eventuelt instalere programmet eller styresystemet under virtuel pc, installerede windows 7 under vista på vpc uden problemer

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 27-01-09 19:00

Tak for svaret Højris.