/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tage radio ud af en fiat ducat
Fra : Birgitte32
Vist : 1236 gange
100 point
Dato : 15-01-09 19:24

Jeg har lige fået en ny radio til vores Fiat Ducato, men ikke tale om jeg kan finde ud af at få den gamle ud - den, der kom som standard med bilen. Det er en af de gamle med kun radio og kassettebåndoptager, og nu skal der altså CD afspiller i. Jeg kan sagtens finde ud af at følge instruktionerne og få installeret den nye - men det forudsætter ligesom, at jeg kan få den gamle ud hehe
Der står ikke noget i manualen til bilen om, hvordan man gør, så jeg håber lidt, at nogen her har et forslag.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-01-09 19:37

På en del radioer er der en smal åbning i hver side, med et par specielle lange smalle aluminiums
plader som stikkes ind i disse åbninger, kan radioen trækkes ud. Mvh.K.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-01-09 19:38

Jeg vil tro der i siderne af fronten er nogle huller som du skal have et lille værktøj ind og udløse nogle låse.

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-09 20:14

http://www.soundmasterscotland.com/blaupunkt_fiat_ducato_cd_radio_i014395.aspx

Hvis radioen er en Blaupunkt , så er der som du ser på linket nogle huller i hjørnerne af fronten (nogle gange er der en lille dækplade der skal fjernes) her stikkes en passende ståltråd ind, derved udløses låsen og du kan trække Radioen ud.

Det er det samme på alle Blaupunkt (tror jeg) så mon ikke du kender en som har "bøjlerne" til at låse op med.

Ellers kan man ved Thansen købe en Mobiltelefonholder der indstikkes i de omtalte huller,den kan også bruges til at ta´Radioen ud med.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 15-01-09 20:38
Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 15-01-09 22:40

Der sidder ganske rigtigt sådanne 4 huller på fronten, så jeg må have fat i et eller andet til at stikke ind i dem. Kommer også i tanke om, at der et eller andet sted i bilen ligger sådan nogle ståltrådsdimser med gule håndtag - kunne være, at det var det, de skulle bruges til hehe

Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 15-01-09 22:59

Velbekomme.

Håber vi kom på rette spor,som manden sagde da han skulle med toget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-01-09 23:32

Jeg har haft brugt 4 runde stålsøm 3", som trykkes ind, ca. 5 cm.
Så kunne spillen stille og roligt lirkes ud.

Vær opmærksom på, at der er forskel på nye og ældre radioer, med hensyn til strømtilslutningen.
Hvis der afbrydes for radioen, når du tager nøglen ud g forlader bilen, så kan der opstå en total strømafbrydelse af radioen.
Det skyldes at der er byttet om på fast plus og nøgle plus hermed mister radioen backup strømen, der skal huske indstillinger og evt. ur.

Disse ledninger er besværlig at bytte om i stikket, men det kan lade sig gøre. Ellers må du klippe dem over, og samle dem igen (modsat farver). De plejer at være RØD for + og Orange for nøgle +

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-01-09 02:11

Du skal have fat i et koben og en hammer før du kommer videre...