/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
træhøjde
Fra : evad
Vist : 891 gange
20 point
Dato : 15-01-09 11:56

Vi købte for ca. 25 år siden et hus med en pragtfuld udsigt over søen. I mellemtiden er træerne på p-pladsen til et kursuscenter vokset sig mega høje og fuldstændig taget vores udsigt.

Har vi nogen mulighed for at få ejerne til at beskære eller fælde?

mvh
E. Vad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-09 11:58

Ja

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 30 point
Dato : 15-01-09 12:13

Da jeg regner med at der er en vej imellem jer er der nok ikke noget at gørre, da der så ikke er gener fra grene der hænger ind over jeres grund.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-09 12:15

Nej

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 15-01-09 12:22

Kobber søm inden træerne megynder at suge saft til de nye blade

Godkendelse af svar
Fra : evad

Dato : 15-01-09 12:33

Tak for svaret kimpetersen.

Kommentar
Fra : evad

Dato : 15-01-09 13:11

tak for svar højris

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-01-09 13:11

Det bedste - og første er altid, at tage kontakt til ejerne. Det er jo ikke sikkert, at de føler sig generet af de høje træer - og har derfor ikke tænkt nærmere over det - det er da et billigt besøg værd!

Kommentar
Fra : evad

Dato : 15-01-09 13:12

og tak teil - vi må vist hellere ta' en god og konstruktiv snak med skolen!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-01-09 13:23

Hej evad.
Velbekom. Held og lykke med det vidre forløb af sagen, det er altid meget kedelig at miste en god udsigt. Håber ae du kan komme til en god aftale med ejeren.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-01-09 14:02

Inviter ejeren over til dig, så han selv kan se hvad du mener. og måske er der træer, der generer mere end andre, så han ikke behøver at fælde alle træer, så du ikke "klæder hans hus af til skindet".

Kommentar
Fra : evad

Dato : 15-01-09 18:40

Hej A.C Rosmon - det var faktisk også det en skovarbejder, der fældede træer på vores skrænt anbefalede os for nogle år siden - at invitere pedellen eller skolelederen på en kop kaffe - det vil jeg ta' mig sammen til.

Tak
E.Vad