/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hvordan bær man sig ad ?!?
Fra : hellobal1
Vist : 634 gange
20 point
Dato : 14-01-09 18:22

Der er et spørgsmål der trænger sig på, som jeg MÅ vide... Hvis min mand og jeg pludselig dør, hvem får så vores børn ?? jeg vil gerne ha min søster tager sig af dem men hvor skal man skrive dette ned henne og være helt sikker på at det bliver som man ønsker.. ?

Sikke et spårgsmål.... men det kan jo ske... og så syntes jeg det er bedre at ha gjort noget og så ha det godt med det, end hvis ulykken nu er ude og ja..... i ved sikkert hvad jeg mener..

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-09 18:26

Det du kan gøre, er at oprette et såkaldt børnetestamente, du kan læse mere her - jeg har ikke udvalgt et link, syntes du selv skal kigge videre

http://www.google.com/search?hl=da&q=b%C3%B8rnetestamente&lr=

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-01-09 18:54

Selv du gjorde en masse for at dine børn skulle blive passet af din søster så det jo ikke sikkert det bliver sådan hvis kommunen/regionen/staten mener at der er en bedre løsningen eller måske mener at din søster ikke har penge nok eller sådan noget.

Det da også et fucked spørgmål og komme med, så latterligt dansk gennemtænkt... hva nu hvis.

Din søster kan jo også dø samtigid med jer og jorden kan springen i luften og i kan få aids og miltbrand..

Hva med og vær sammen med jeres børn istedet for at tænke på alt det der kan gå galt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-09 19:24

Hvis I begge er unge, gifte forældre er risikoen jo ikke så stor.
(hvis I er helt pylrede, tag hver sit fly og kør ikke sammen i bil).

Værre var det hvis I var skildte, og den der havde børnene blev alvorlig syg,
hvad så hvis børnene ikke kunne lide at være hos den anden,
sammen med en ung stedmoder og nye yngre halvsøskende...

Så var der virkelig grund til bekymring og brug for børnetestamente.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-09 19:37
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 19:58

Gudfader og gudmoder

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-09 21:29

Citat
Din søster kan jo også dø samtigid med jer og jorden kan springen i luften og i kan få aids og miltbrand..

Du er ved gud i hilmen den største idiot der kan gå på denne jord.
Hvad f... bilder du dig ind. Tror du da ikke det kan ske.
Det skete rent faktisk for et af vores familiemedlemmer.
Søsteren fik begge børn fordi der var skrevet et stykke papir at forældrene ønskede det sådan.

Hvis du som sædvanligt IKKE kan komme med noget konstruktivt så hod da din mund

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 21:40

Forkert nummer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-01-09 21:44

Scotersvin. Hold dog din stupide kæft, når du ikke har noget klogt at sige, og det har du som oftest ikke. Har du aldrig høretr om trafikulykker hvor 2 personer omkommer. IDIOT

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 21:53

Retsskrivsnings ordbog sælges

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-01-09 21:58

Henvend dig på QXL... hvis du har noget at sælge

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 14-01-09 22:50

Citat
Retsskrivsnings

Det er for tidligt du sælger den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-09 23:54

Jeg har læst at det er mere vanskeligt at "testamentere" børnene til bedsteforældre, selv om de kan være nok så unge, måske endda have en efternøler på samme alder, og meget gerne vil.

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 15-01-09 09:27

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-01-09 10:55

Selv tak