/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sorte finger på hvide køkkenlå
Fra : pepe1
Vist : 1216 gange
20 point
Dato : 14-01-09 17:45

Hej
Jeg har et problem med Sorte finger på hvide køkkenlåge og døre, og min kone siger at det er mig der har sat dem der, er der nogle der har et godt råd om hvordan jeg kan gør dem rene, har prøvet med vand og sæbe men det kan ikke tage det.

Hilsen Pepe

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-01-09 17:46

Autovoks -jeg plejer at bruge det

mvh sverola

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-09 17:54

Jeg ville tro at grundrens skulle kunne klare det. Jeg giver dig lige et link, men der er også andre mærker end lige dette, det kan købes ved enhver forretning der har maling.
http://www.alfix.dk/dk/dk_pi/pi_0503_grundrens.htm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-01-09 17:58

Prøv med spejlspray - det virker her i huset

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 17:59

Du skulle ha taget den da de kom med sved fra din egen pande

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 18:03

Acetone tager alt også maling så paspå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 18:09

- Ubesvarede 5
- Besvarede 1
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 10

Citat
har prøvet med vand og sæbe men det kan ikke tage det.

Lyder ufatteligt - det må være "indgroet" skidt.....

Godkendelse af svar
Fra : pepe1

Dato : 14-01-09 18:41

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 19:06

Vil godt vide om de kom væk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-09 19:40

Brug det flydende skuremiddel der hedder Cif....jeg har aldrig brugt andet til mine hvide låger, og det tager alt, lige fra røg til sorte fingre....

Og det gør ikke lågerne gullige eller ødelægger maling eller laminering, som mange andre midler gør

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-01-09 23:33

Jeg bruger bare fiberklude, de tager det meste.