/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB til RS232
Fra : olarsen
Vist : 1423 gange
200 point
Dato : 14-01-09 17:33

Ja så er der igen et problem. Jeg har en USB til RS232 adpt. af ubestemmelig herkomst og søger en gratis driver, jeg har forsøgt at google, men ikke fået det nødvendige, er der en som kan hjælpe ud fra disse få oplysninger.

mvh ol

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 210 point
Dato : 14-01-09 18:03
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-09 18:04

Hvis du har XP, kan den så ikke finde den selv?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-01-09 18:22

Jeg har XP og jo den finder godt nok adapteren og jeg installerede også driveren efter anvisning fra sælgeren, men det kom ikke til at virke, derefter ingen hjælp fra avXperten i Grenå

Nå men nu prøver jeg lige tippet fra Hardy . . . så må jeg se om det virker.

tak for hjælp ind til nu

olp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-09 19:56

thansen har en sådan difus (fidus), og dette link er til dens driver
http://media.thg.dk/files/drivers/50210-98me2kxp.zip

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-01-09 20:03

Sererino, ser det ikke ud som om det er en win98/me driver? "98me2kxp.zip"

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-01-09 20:10

Sererino jeg prøvede at starte programmet på en anden pc, det er tilsyneladende sw til at fjerne en driver, er det bare at forkert link du har sendt eller hyr?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-09 20:36

Ud fra de oplysninger der er på thansen's hjemmeside, skulle den være til både 98, me, 2000 og xp.
Jeg har selv dette stik, og det virker. (har også den til parrallel)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-01-09 21:33

Tak for hjælpen til alle,
Jeg har løst problemet og muligvis fundet årsagen.
1) Isatte den 'ubestemmelige' USB adpt. og inst driveren til den som jeg købte af avXperten, så nu virker det. Jeg har en mistanke om at selve USB adpt. kablet er defekt, det vender jeg lige med Xperten.

mvh olp

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 14-01-09 21:35

Tak for svaret hardy. Fordi du kom først med en mulighed og for den interessante artikel om emnet.