/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin
Fra : FrejaFlop
Vist : 1264 gange
50 point
Dato : 14-01-09 12:58

Vi har booket værelser i Berlin da vi skal en uge dertil til sommer.

Jeg tænker over om vi (to personer) skal taget tog eller fly derned.

Hvis vi tager toget fra Kbh - Berlin, er der så nogen der ved hvor langt der er fra Berlin Togstation til fx. området omkring Kurfürstendam ? Kan man blot tage en bus eller er det mere omstændigt end som så ?

Hvis vi taget fly fra Kbh til Berlin, er der så nogen der ved hvor langt væk lufthavnen ligger fra Berlin Centrum (Kurfürstendam).

For mig ser det ud til at togprisen og flyprisen er stort set det samme - så jeg vælger nok ud fra hvor kompliceret det vil være at komme til Berlin centrum.

Gode råd modtages.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 14-01-09 13:05

Hej med dig.
Det absolut nemmeste er at hoppe på toget.
Det tager jer 5 timer så er i der og den fabelagtige nye banegård er en oplevelse helt for sig selv.

Når i kommer op er der kæmpe bus central lige uden for døren.
Det er MEGET nemt at finde rundt i byen selv om den er enorm.
I kan på hotellet og banegården få kort over byen hvor der står samtilge S tog og bus linier.
Gør jer selv den tjeneste at købe et ugekort når i skal rundt.
Jeg kan ikke huske prisen på det menb det betaler sig.
Det glæder til både bus , sporgvogn og toge.
Det er KUN i det gamle øst at der kører sporvogne men bestemt en oplevelse værd.
Ydermere giver kortet rabat på museumsbesøg og mange andre ting.
Glæd jer det er en oplevelse at komme derned.
God tur

Jeg er ikke misundelig overhovedet

Bare det var mig igen igen.
Venliog hilsen Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-09 13:07

Hej igen.
Glemte lige at fortælle at i kan få meget ud af at låne bogen turen går til Berlin.
Den lånte jeg på biblioteket og tog med derned.
Den er en stor hjælp.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-01-09 13:16

Jeg skal selv afsted til Berlin her i Februar for tredje gang.

Søstertræf; dvs jeg kommer med fly fra Luxembourg og min søster med tog fra Århus.

Vi bor også (som sædvanlig) nær Kurfürstendam og tillader os altid den (i øvrigt meget billige) luxus at tage taxa fra henholdsvis Tegel Lufthavn og banegården.

Gider ikke slæbe kufferter.
Men ellers giver jeg piaskov ret: Køb et buskort.

Godt råd: Første dag skal I tage en turistbustur. Der får i et overblik over, hvad I senere gerne vil se nærmere på. I kan stå af og på bussen i løbet af dagen.

Et must er også at tage en "almindelig" bus til en af endestationerne i det tidligere østberlin og tilbage igen.

Berlin er en pragtfuld og billig by.

Listen over hvad der er værd at se og gøre er milelang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 13:43

Hvis du har adresserne på til og fra kan du på denne side beregne afstandene

http://www.classic.krak.dk/INC/EuroRoute/default.asp

Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-09 20:50

Tak tøser - vi påtænker nemlig Berlin en dag..................... Det var lidt gode tip.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 20:55

Bogen - turen går til Berlin - kan downloades gratis her

http://en.arrivalguides.com/guide.php?dest=BERLIN&lang=en

Men desværre kun på engelsk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-09 21:31

Citat
Bogen - turen går til Berlin - kan downloades gratis her

De har faktisk lige haft den i Fakta til 49 kr. så prøv event. om der skulle være en tilbage.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-09 21:45

Citat
Tak tøser - vi påtænker nemlig Berlin en dag..................... Det var lidt gode tip.

Eyvind.....glæd dig der er bare så skønt

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-01-09 08:29

Hej FrejaFlop
Vi her været mange gange (10/15 gange) i Berlin, sidst i uge 49 til julemarkede, og vi tager der ned et par gange om året, eller tre, for der er altid noget nyt at se på, og så er det ikke så langt væk, så jeg vil lige give dig et par E-Mail adresser du kan gå ind og se på.
Citat
Et must er også at tage en "almindelig" bus til en af endestationerne i det tidligere østberlin og tilbage igen.
der vil jeg vælge bus 100 eller 200 de kører forbi mange steder der er værd at se på, og så kan i stå af og udforske de forskellige steder, og hoppe på bussen igen.
Citat
Godt råd: Første dag skal I tage en turistbustur. Der får i et overblik over, hvad I senere gerne vil se nærmere på. I kan stå af og på bussen i løbet af dagen
Vi syntes ikke de der turistbusser er noget, de er for dyrer, og det er mega let selv at finde rundt i Berlin
Denne her er alt om:busser/tog/metro/sporvogne:http: //www.bvg.de/index.php/en/Bvg/Start

Og her er en Blog om Berlin:http: //berlin-tips.blogspot.com/

Og her står der meget om Berlin:http: //www.berlin-info.de/

Så Rigtig god ferie her fra mig, håber i får en god tur der ned.

Ps. skal nok der ned igen i uge 16

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-01-09 08:33
Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-01-09 08:54
Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 23-01-09 14:05

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-09 14:31

Selv tak ...håber i får en rigtig god tur.
Glæd dig.