/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Se IP-adressen på e-mail
Fra : kondivand
Vist : 731 gange
50 point
Dato : 14-01-09 10:01

Findes der et program, hvor man kan se IP-adressen på den, der sender en e-mail til en ?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-01-09 10:23

Jeg ved ikke, om der som sådan findes et program til formålet, men ellers kan du gøre følgende:

1. Åbn mailen i Outlook.
2. Tryk Filer -> Gem som (og vælg "Post (*.eml)").
3. Åbn den netop gemte fil i Notepad, så ser du en række IP-adresser øverst i filen,
så burde du kunne finde ud af, hvilken der er afsender-IP-adressen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-01-09 10:25

"X-Originating-IP:" er nok det du skal kigge efter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 10:43

bruger du outlook express eller outlook så højreklik vælg egenskaber og se hvad der står

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 10:46

Og UANSET hvilke programmer du bruger ser du KUN den IP som UDBYDER har tildelt....

Selve PERSONEN er det KUN politiet der har adgang til..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-01-09 11:13

Ja Du kan bruge ovenstående metoder, hvis mailen kommer fra et ærligt menneske.

De modbydelige uærlige spammere kommer du ingen vegne med på den måde. De er gode til at skjule sig, og sender med falske adresser . De skifter også hele tiden adresse.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-09 12:03

Citat
bruger du outlook express eller outlook så højreklik vælg egenskaber og se hvad der står

nu er det ikke fordi jeg vil gå i for små sko, men for at folk skal kunne forstå hvad du mener her miritdk, så skrive lige det man skal, der er ikke ngoen egenskaber når du klikker på en mail, men derimod indstillinger. Derinde kan man så heler mailen i ren tekst under det der hedder Internetheader, der kan du se alt hvad du har brug for, dog kan du ikke se start IP'en, altså IP'en fra den pc som sender mailen, kun dens mail server.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-01-09 12:14

Til kettedk

Jeg kan ikke gemme i det format - det fremkommer ikke ikke som en mulig filtype ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-01-09 12:16

Nej.
Men du kan se headeren på e-mail og der kan du finde information om hvilken server den er blevet sendt fra osv.

Nu ved jeg ikke hvilket program eller hjemmeside du bruger men jeg bruger yahoo mail og der kan jeg klikke "Fuld toptekst" for at se headeren.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-01-09 12:19

Til kettedk

Jeg bruger alm. outlook.

Har du mulighed for at konkretisere, hvad du mener med X-Originating-IP.

Kan det lade sig gøre uden, at man er teknikertypen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 12:27

Hvad skal det bruges til ?

Du kan IKKE se afsenderen - kun hvilken udbyder der er brugt.....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-09 13:23

Kondivand..... det Miritdk mener er

Du skal højreklikke på mailen, f.eks når du får mail fra kandu, står der først kandu til venstre og dernæst ny kommentar hos kandu - den linje - højreklik på den, klik på egenskaber - klik på detaljer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 16:40

det står også under egenskaber nordsted ... men ellers tak for viderebygning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-09 16:42

for i øvrigt ville det være nemmere hvis man vidste hvilket mailprogram kondivand bruger

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 14-01-09 17:18

Tak for svaret Nordsted1.