/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon MP 110
Fra : amandaKanDu
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 14-01-09 08:40

Hej jeg har en Canon MP 110 printer og skanner, ca. 3 år gammel, som jeg har været utrolig glad for.

I lang tid har jeg brugt kopiblæk og har været tilfreds med udskrifterne.

Men nu er problemet, at den sorte er begyndt at udskrive med hvide striber, så det er svært at læse tekst. Når jeg bruger farve er der ingen problemer.

Spørgsmål - hvad kan jeg gøre??
På forhånd tak!
Amanda

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-01-09 09:23

Ved du om du har mulighed for at rense den? kan være der er kommet noget skidt i printeren der kan gøre der.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 14-01-09 09:36

Det er bl.a. det jeg ikke ved om jeg kan? hvordan?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-09 14:18

Du skal lade være med at bruge kopiblæk, og striberne kan tyde på at patronen er ved at være tom.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-01-09 14:57

Ved nogen printere kan du kører en rensing eller kører en test for at se hvor meget farve der er tilbage. hvis patronerne ikke koster for meget kan du jo prøve at købe en og se om det hjælper eller lige tage dem du har i nu ud og i igen for at se om det hjælper

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 14-01-09 15:29

jeg kan sagtens se hvor meget blæk der er tilbage. Striberne er der selvom patronen er helt ny.

Hvis man køber en originalpatron får man så også nyt printhoved med?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-09 16:06

Nej det gør du ikke, men du kan måske købe det hos Canon.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-09 16:07

Og med din nuværende patron, tag den ud og rens metalstriberne i bunden af den. Evt. med en fugtig vatpind.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 14-01-09 16:30

fugtet med hvad?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-09 16:33

Evt. lidt sprit eller bare vand.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-01-09 16:43

Køb en ny originalpatron ind imellem de koster så forsvinde lidt i forhold til problemerne der kan følge med når man i al evighed genopfylder.

Her kosten en sort 52 kr. og farve 113 kr for originale
http://www.billigmedien.de/index.php?page=inkfinder&show=list&model_id=471

De kan sikkert findes billigere andre steder og måske uden fragt og så kan du genopfylde igen et stykke tid.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 14-01-09 20:14

Når du tager selve printerhovedet ud, så pas på med at berøre de kontaktpunkter der er på printerhovedet. Statisk elektricitet ved berøring kan ødelægge de små mikroskopiske pumper der sidder i hver dysse.
Tag printerhovedet ud og sæt det i blød på en våd serviet, gerne med lunken vand. Der sidder sikkert noget størknet blæk i nogle af dysserne. Du vil se at noget af farven i dysserne trækkerud i servietten.
Inden du sætter det ind igen, så giv hvert filter, hvor patronerne slutter til, et par dråber farve, så du eliminere muligheden for luft i printerhovedet.
Langvarrigt brug af printerhoved der danner hvide striber, p.g.a. tør blæk, kan tage skade, da de bliver varme. Printerblækken virker samtidig som kølemiddel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-01-09 20:54

Og så skal du huske en ting, blækfarve kan tørre ud hvis det ikke bliver brugt jævnligt, derfor vil det være en god ting at printe en side ud 1 gang om ugen. Gerne med et billede, så du kan bruge printerens egen testside.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 14-01-09 21:49

Har du ikke en brugsforvirring, læs den og følg anvisningerne.

Det er sandsynligvis noget udtørret farve i dyserne,det fjerner du ved at køre renseprogrammet og derefter lave testudskrivning for at se om det hjalp,hvis ikke så rens igen.

Jeg har selv en MP170 og den ligner 110érn.

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 15-01-09 08:37

Tak for svaret severino.