/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænde film på en DVD
Fra : anrobi
Vist : 2053 gange
25 point
Dato : 13-01-09 13:41

Har brug hjælp til at brænde en film på en DVD, gerne trin for trin da jeg er en ældre dame, og ikke har så meget forstand på teknik, nu har jeg brændt og ødelagt 10 cd+dvdèr.Har prøvet alt ,VTS Vob - MPEG film - Video TS - Windovs media (TM) film -DVD Film Movi VMV osv. Det lykkedes for mig at få brændt en mindre film på en almindelig cd, men der er jo ikke plads nok til en hel film på en CD-R . Ville så gerne lære at brænde film på dvd så jeg har til børnebørnene når de kommer, Jeg bruger Super RightSoft til at at ændre format, og Nero til at brænde , men har også
RecordNow.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 13:46

Citat
Jeg bruger Super RightSoft til at at ændre format, og Nero til at brænde

Hvorfor ændrer du format ???

Hvad er det for film og i hvilket format... ??

Selve brændingsprocessen er næsten automatisk når blot du beder programmet om at lave en DVD..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-01-09 13:50

Du kan så ment godt brænde en hel film på en cd.
Hvilken Windows bruger du ? XP eller vista ?
Der er et program som hedder Windows Movie Maker, prøv og check om du har det, der er nok det letteste.

Hvordan ved du at du har ødelagt 10 DVD ?
Og hvor skal du afspille din DVD ? skal den kun afspilles på en computer eller skal den også kunne afspille på en DVD afspiller ved tv'et ?

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 13-01-09 14:03

Det er rigtig at du kan bruge DVD movie Maker, i window XP, men det er ikke alle DVD afspillere som kan læse en Film CD, du beder programmet lave en DVD film, se om du kan sætte DVD brænderen ned i brænderhastighed, ( 4 gange brænding hastighed) så er der også her mulighed for at man kan læse DVD'en.

Kurt J.
Odense

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-01-09 14:03

Nogle DVD afspillere til brug i stuen ved fjernsynet, er ikke altid ligeglad med de skiver du fodrer dem med, nogen vil have DVD-R, andre DVD+R

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-01-09 14:24

Hvad er det for film du vil brænde? Er det egne optagelser? Er det kopiering? Hvis det er egne optagelser, så er det nemmest at gemme filen som en imagefil!

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 13-01-09 14:46

Jeg har Windows Movie Maker, og jeg ændrer format forde filmene ikke vil afspilles på min DVD afspiller inde i stuen ved fjernsynet. Hvor ændre jeg hastigheden ? og hvordan finder jeg ud af om min afspiller bruger DVD-R eller DVD+R ? Min afspiller kan godt læse en CD film, men ikke DVD. jeg ved at de CD og DVDèr jeg har brændt på ikke kan bruges igen, kan jo ikke slettes, og når jeg ikke kan bruge dem i min afspiller, men kun på computeren er de jo ikke noget værd,for der har jeg jo filmen liggende,og kan også spille den på PCèn.

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 13-01-09 14:48

Filmene er kopieret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 14:58

Citat
Filmene er kopieret.

Fra HVAD....

Lad os blot for et øjeblik holde LOVEN udenfor....

Færdige film er jo allerede DVDer - så det er bare at brænde...
Optagede film dra DVDoptager er også færdige film klar til brænding.

Så hvad mener du lige med kopieret....

Hvis HELE dit problem blot er din stueafspiller må du i manualen se efter HVILKE FORMATER af DVDer den kan køre med (plus eller minus) - disse medier skal du så selvfølgelig brænde på.

Næste problem kan så være at du ikke LUKKER dine skiver - så virker de kun på en komputer.

Du er ligesom NØDT TIL at præsicere lidt mere om HVAD det egentlig er du gør og hvilke film det drejer sig om...

I øvrigt er MovieMaker IKKE egnet til meget andet end "lysbilledshow"

Men der findes MASSER af alternativer - også GRATIS...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 19:59

Citat
Filmene er kopieret.

Hvilke film og hvad??? (Spillefilm?????)

dr.dem

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 13-01-09 20:54

Det er en spillefilm,
Jeg brænder med Nero 7 , var ikke klar over at man skulle låse skiven , så det er nok det der er galt, og hvordan llåser man så ?
Hvorfor kan jeg brænde en lille film på en CD uden at låse ? og afspille på min stueafspiller ?
På manualen til min stueafspiller står der, at den kan afspille DVD,VCD,MP3,VCD og CD
og der står også at man ikke kan afspille en DVD hvis man har valgt en tittel ?? hvad betyder det ? for jeg har navngivet min film da jeg brændte den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 21:21

SPILLEFILM kan ikke være på en CD hvis de skal være DVDer...

Skiven skal IKKE LÅSES men LUKKES...

Er det film du i forvejen har på DVD så brug f.eks. clonedvd
http://www.clonedvd.net/
sammen med anydvd
http://www.slysoft.com/da/anydvd.html

Hvis du vil bruge Nero skal du IMPORTERE filmen i Nero og derefter brænde som DVD

Citat
På manualen til min stueafspiller står der, at den kan afspille DVD,VCD,MP3,VCD og CD

Der står også om det er + eller - , eller evt. begge dele - ligeledes om det kun er R eller RW skiver.

Citat
der står også at man ikke kan afspille en DVD hvis man har valgt en tittel ?? hvad betyder det ? for jeg har navngivet min film da jeg brændte den.

Glem det - det har ikke noget med sagen at gøre.
Om du navngiver filmen eller ej er underordnet....

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 14-01-09 16:16

Der står , -R og ikke RW. jeg importerer også i Nero og brænder som DVD. Hvad vil det sige at låse skiven ? og hvordan gør jeg ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-09 16:53

Du må IKKE brænde i multisession... (så bliver den lukket automatisk)
Du SKAL så bruge DVD-R/RW (selvom der ikke står RW)

Resten har du jo tjek på i Nero...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 17:41

Citat
Hvis du vil bruge Nero skal du IMPORTERE filmen i Nero

Nææ sæt dem ind og brænd, DVD film kopier i NERO hvis de er krympet, hvis ikke så er det DVD shrink, måske Decrypter. Men det finder du ud af, bare gå til den

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 16-01-09 00:47

Hvad skal indstillingerne være i Nero vor at få det bedste resultat ? er der nogen der ved det ?

Annuller spørgsmålet
Fra : anrobi

Dato : 01-02-09 17:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål