/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af Opel Astra
Fra : bite
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 13-01-09 13:31

Jeg har for et stykke tid siden lånt min kammerats Opel Astra stationcar fra 2000, og har forelsket mig lidt i bilen.

Jeg er derfor ved at kigge på en fra omkring 2004-2005, stadig den ”gamle” model. Men har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:

1. Har kig på en Opel Astra Classic Comfort stationcar, men kan se at denne findes i flere forskellige varianter, er der nogen som ved hvor mange der findes og hvad de hedder ?

2. Modellen som jeg prøvede var lidt let når man kørte i sne, jeg har dog hørt at man har løst dette problem i de senere modeller, er det korrekt ?

3. Hvordan kan man se på stelnummeret at den rent faktisk er produceret i f.eks 2004 ?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig og evt give lidt input omkring egen erfaringer bilen, og f.eks hvad jeg specielt skal holde øje med når jeg skal købe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-09 15:32

En del kan du finde her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 18:32
Accepteret svar
Fra : sottmann

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-09 19:02

når den hedder classic er det med twinport motor samme motor som den helt nye model
den har b.l.a ikke tandrem men kædetræk. Hvis der er noget man skal se efter er det nok
tandrem på 1.6 16V modellerne , der har Opel sat skifteintervallerne ned fra 120000 km
til 60000 km. så fuld service bog er vigtig, bortset fra det er det en velkørende solid
bil der er fri af d.i.v. børnesygdomme.

Kommentar
Fra : sottmann

Dato : 19-01-09 21:14

Det er kun 1.4 der har kædetræk 1.6 har stadig tandrem

Kommentar
Fra : bite

Dato : 20-01-09 19:26

Ja det er også en af grundene til at jeg helst vælger den "gamle" model, da den jo har nogle år på bagen.
Vil nok helst vælge 1,6 på 105 hk, mærkeligt at skifteintervallet er så kort, kan de ikke bare lave nogle mere solide tandremme, eller er det også diverse strammer hjul som er vigtige at få skiftet ?

Nogen som ved om det er let nok at læse ud af stelnummerte hvad årgang den er ?

Har ellers stort set kun hørt positivt om denne model, udover at modellen omkring 2000 var lidt for let til at køre i sne

Godkendelse af svar
Fra : bite

Dato : 31-01-09 10:40

Tak for svaret sottmann. Besluttede mig til at købe den nye model, da der var en hel del mere komfort og sikkerhed, bl.a 6 airbags. Glæder mig til at prøve at køre Opel, da jeg altid har hørt godt om de nye modeller