/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
vinduesfirma
Fra : piaskov
Vist : 1645 gange
100 point
Dato : 13-01-09 11:38

Hej kolge hoveder.
Hvor finder man ud af om et firma er lukket eller konkurs???

Har bestilt nogle nye vinduer og de skulle ha' været kommet i uge 51 2008.
Har ringet og mailet til dem adskellige gange.
Mail svare de ikke på og tlf. er optaget konstant når man ringer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 11:42

Hvis du har en faktura eller regning fra dem står sikkert deres CVR nummer - prøc at slå det op

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=0

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 11:42

Du kan starte med at se om firmaet er nævnt her

http://www.anmeld-haandvaerker.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 11:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 11:47

Hov, jeg så ikke Refi havde lagt et link til cvr registeret

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-01-09 11:55

Noget meget vigtig du skal gøre, når nu du ikke kan komme i kontakt med dem er at få sendt en brev til dem.

Problemet er at hvis de er gået konkurs, og du ikke foretager dig noget (at ringe/E-maile er juridisk = ikke at foretage sig noget)

Du skal i brevet gøre krav på dine vare (eller annulering) er firmaet gået konkurs, så havner brevet hos kuratoren (advokaten) som vil sætte dig ind sammen med alle de andre om at få en del af kagen, som evt. er tilbage.

Har du ikke betalt endnu, er du jo meget bedre stillet.
Skriv til dem, anbefalet at hvis du ikke hører fra dem inden for xx dage/uger, så vil du annulere ordren. Dermed har du juridisk annuleret ordren og kan bestille vinduer et andet sted. Ved godt at det er træls, men så mister du ialletildæflde ingen penge.
Sørg for IKKE at betale før du har fået vinduerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 12:07

Bare for nysgerrighedens skyld.... hvad sker der hvis du lader som om du vil bestille et vindue... mon de vil modtage ordren??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 12:18

Citat
.... hvad sker der hvis du lader som om du vil bestille et vindue... mon de vil modtage ordren??

Ja uden tvivl....
Har sendt en til mail og venter i spænding.

Har været i refis link til cvr registeret og der er tilsyneladende ingen problemer

Jeg har heldigvis IKKE betalt dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 12:57

Citat
Jeg har heldigvis IKKE betalt dem

Så giver du dem bare 8 dage til at svare med besked om at du ellers annulerer handelen...

Lidt trist hvis det var billigt, men billigt hvis der er problemer der så først viser sig EFTER betaling.

Firmaer der IKKE "gider" reagere - fortjener IKKE kunder - uanset hvor billige de er.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 13:33

Hvis i skal bruge en anden leverandør, kan jeg anbefale

http://www.stevnsvinduet.dk/?gclid=CJnclIHKi5gCFcse3godVTQwCw

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-09 14:54

Har haft "fornøjelsen" af et firma der gik i betalingsstandsning, men alligevel fortsatte under næsten samme navn.

En søgning i Statstidende vil kunne vise dig, om firmaet er gået i betalingsstandsning, som jo kommer før en evt. konkurs, og derfor formentlig før ændringer i CVR-registeret

http://www.statstidende.dk/

Men da du ikke har betalt, ville jeg under alle omstændigheder annullere ordren med henvisning til den forsinkede "levering". Det firma jeg havde kontakt med gav en masse bøvl og leverede ikke noget brugbart.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 14:58

Du kan da lige fortælle hvad firmaet hedder, så kan vi da prøve at kikke "ham nærmere efter i sømmene"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 15:04

Ja - LIG på bordet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 15:15

Øv Øv de er konkurs .
Har snakket med advokaten...de har højst sandsynligt vores vinduer og dør stående stadigvæk.

Vi håber vi kan få dem.
Vender tilbage senere når jeg er blevet klogere

Ingen dumme bemærkninger til det sidste....for så går der flere år.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-01-09 15:19

Hvem var det (bare sådan andre ikke ryger i problemer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 15:25

Citat
Ingen dumme bemærkninger til det sidste....for så går der flere år

Hvis firmaet er gået konkurs er det jo ikke hemmeligt og forsinker INTET....

Så UD MED SPROGET inden vi andre ryger i gyngen

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-09 15:34

Enten skal du glemme alt om de vinduer, da der kører en konkurssag.
Det betyder at der vil gå meget lang tid 3 mdr. eller mere inden sådan en sag er afsluttet og du kan KØBE dine vinduer.

Annuller din ordre, eller sig til advokaten at du vil købe dem til 50% af den aftalte pris.
Hvis vinduerne er produceret er de intet værd, kan måske sælges til 10% af den oprindelige værdi, du tilbyder at tage dem til 50% af værdien. Denne løsning kan bruges hvis du sagtens kan vente 3-6mdr med at få dine vinduer.

Men glad for at høre at du ikke har betalt endnu. Sørg nu for IKKE at betale så meget som 5øre, før vinduerne står ude på din matrikel.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-09 15:42

Helt enig med Thulin, du skal ikke betale noget der minder om fuld pris for vinduerne, uanset om de er produceret specielt til dig, som minimum har du jo ingen garanti eller sikkerhed for om de passer eller ej.

Jeg er så i tvivl om du kan hæve/annullere når firmaet først er gået konkurs, det er et ret kompliceret regelsæt men ville da nok prøve alligevel. Om ikke andet får du så et svar fra den advokat der er bobestyrer, og kan forholde dig til det.

Du kan også riskikere, som der skete i den sag jeg havde, at der var så få penge i boet at det ikke kunne dække advokatens salær, og så stoppede sagen på stedet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 15:50

Nu kan du jo "lægge ham ind" på mit link fra kl. 11.42, for selv om han er gået konkurs, så kunne

han godt have orienteret jer, så i ikke stod i denne dumme situation

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 16:05

Det var desværre en jeg lige har linket til for få dage siden....nå bare ærgeligt.

www.net2vinduer.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 16:17

Det består tilsyneladende af FLERE "firmaer"

NET2INVEST ApS
SELSKABET 123 AF 2008 ApS - postordrefirma.... (sikkert der du har handlet)

Til en anden gang....

Handl ALDRIG med et firma der ikke engang vil oplyse CVR-nummer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 16:22
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 17:15

Refi !!!!!!
Citat
Handl ALDRIG med et firma der ikke engang vil oplyse CVR-nummer

Jeg har da deres cvr nr.
Jeg har da handlet der før og der har ALDRIG været problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 17:27

Citat
Jeg har da deres cvr nr.

Så kunne du da have tjekket og set de "gemmer" sig bag flere ApSer

Der står endda de er under konkurs....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 17:29

Citat
Der står endda de er under konkurs....

Det har Piaskov da skrevet allerede kl. 15.15

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 17:36

Citat
Så kunne du da have tjekket og set de "gemmer" sig bag flere ApSer

Godmorgen refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 17:46

Citat
Hvor finder man ud af om et firma er lukket eller konkurs???

Så er dit spørgsmål MISVISENDE....

Citat
Øv Øv de er konkurs .
Har snakket med advokaten

Det kom du først med EFTER....

Så jeg syntes ikke du skulle grine lige DER...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-09 18:40

Citat
eller sig til advokaten at du vil købe dem til 50% af den aftalte pris.
Hvis vinduerne er produceret er de intet værd, kan måske sælges til 10% af den oprindelige værdi, du tilbyder at tage dem til 50% af værdien. Denne løsning kan bruges hvis du sagtens kan vente 3-6mdr med at få dine vinduer.

Den havde jeg ikke lige tænkt over ...så det gør jeg i morgen.

Hvis de er laver så passer de kun til vores hus for det er ukorente mål.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-01-09 20:48

det er ikke nødvendigt at vente 3 til 6 måneder kuratoren er kun intresseret i at få penge i kassen og kan sælge dem ud med det samme

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-01-09 20:52

vagnr

for et gennemføre skal kreditoren indbetale 30.000.- til den udvalgte kurator via skifteretten, såfremt det ikke er et lønkrav, så der er penge til ca 10 timers arbejde for kuratoren, kan han så hurtigt sælge ud af lageret kommer der flere pemge til kuratoren/boet

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-01-09 20:53

for at gennemføre en konkurs, skulle der står

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-09 12:08

Tak for svaret thulin.
Ja du kom med en rigtig god ide . Så nu har jeg snakket med og skrevet til advokaten.
Venter spændt og skal nok vende tilbage.
God week end.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-01-09 12:43

Håber det falder i hak for jer.

Det er en hård ond verden, så hvis de ikke vil sælge dem til en ordentlig pris, lader du dem ganske simpelt brænde med vinduerne, og bestiller et andet sted.
De ville også have brændt dig af, hvis du havde betalt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-09 12:57

Det er lige hvad jeg har tænkt mig .
Jeg vender tilbage når jeg forhåbentlig er blevet klogere.