/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvem gemmer sig bag 1279?
Fra : spimmer
Vist : 7734 gange
200 point
Dato : 13-01-09 07:31

Hej.
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvem, der gemmer sig bag 1279? Jeg er også ude efter en adresse.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 13-01-09 07:43
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-01-09 10:01

Prøv at se denne side
Citat
For at bestille Nik & Jay operatørlogoet til din mobil telefon skal sende en SMS til 1279 med teksten:
D3 NJL 10KR

http://www.mobication.dk/case/nikogjay/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 11:57

Citat
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvem, der gemmer sig bag 1279?

Telefonselskabet....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 13-01-09 18:26

spimmer hvad er du så over ??

1279 kommer fra en sms gateway, og der er flere udbydere til sms gateway.

Enhver kan tilmelde sig en sms gateway bl.a. her http://www.wannafind.dk/sms-gateway.htm

http://www.google.dk/search?hl=da&q=sms+gateway&meta=&aq=4&oq=sms

Men det ville være nemmere at finde ud af, hvis du skrev lidt mere detaljeret om problemet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-09 20:29

Hvem der gemmer sig bag 1279 kan være alt mellem himmel og jord.

Hvis det er din egen telefon, der er brugt, så må du jo vide hvem du har sendt en sms til der slutter med 1279 !!!!

Det kan f.eks være xxxxx3 1279 og du har doneret flere hundrede kroner til en hjælpeorganisation ... købt en eller flere ringetoner ... musik o.s.v.

Det er "firmaer" ,der benytter sig af sms gateway .... hvis du mener der er trukket for meget på din konto, så kontakt din teleudbyder.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 16-01-09 09:27

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-09 09:36

Selv tak og god weekend