/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
At fortsætte windows...
Fra : Desmersnaps
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 13-01-09 01:18

Hej gruppe
Når min bærbare computer løber tør for strøm, lukker den naturligvis ned. Når jeg så får tilsluttet den strøm/får et opladet batteri på, og tænder, får jeg muligheden for at fortsætte hvor jeg slap. Altså med de samme dokumenter og programmer kørende som da den døde. Er der en måde man kan gøre dette uden at skulle vente på den bærbare løber tør for strøm? Altså slukke computeren, og fortsætte fra hvor man slap når man starter den igen?
Mvh Kasper

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 13-01-09 01:47

Ja du vælger bare dvale i stedet for luk
det kan også indstilles sådan at du bare klapper låget i og så går den automatisk i dvale, og når du så åbner låget starter den selv op

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 13-01-09 02:13

tager det strømmen helt?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-09 04:02

Den bruger også strøm i dvaletilstand.

Men hvad er problemet i at starte programmer op igen efter slukning ? Hvis der ikke er startproblemer tager det et par minutter.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 13-01-09 12:00

Ikke andet problem end at det kan være irriterende, hvis man har mange forskellige dokumenter, hjemmesider etc. åbne. Der må da være et program der simulerer dødt batteri Funktionen til at gemme alt som det er, og åbne det igen ved opstart, er der jo et eller andet sted?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 13:07

Når din comp. "lukker ned" fordi der ikke er mere strøm (dvaletilstand) så er der stadig tilstrækkelig strøm til at holde programmerne "live". Hvis batteriet blev koblet helt fra ville comp. lukke alt væk.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-01-09 13:36

min bærbar har tre lukkemuligheder: Standby - luk - genstart.
Hvis jeg holder schift tagenten nede samtiddig at jeg trykker på standby viser den, at den går i dvale.
Er det det du søger?
hej.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 18:20

Din computer har da godt af at blive slukket, afbryde det hele. Den rydder op når den slukker og genstarter.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 15-01-09 20:07

Jeg ved godt den har godt af genstart, den har også godt af geninstallation af windows, men det betyder ikke at jeg gør det hver dag

Jeg tror bare jeg bruger dvaletilstanden så

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 17-01-09 14:23

Tak for svaret EXTERMINATOR., og alle andre

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-01-09 14:53

det var så lidt