/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Password "husker"
Fra : kimlund
Vist : 793 gange
200 point
Dato : 26-03-03 16:35

Hej..

Kan man ikke downloade et program der kan huske password's eks. til webmail og forummer... så man slipper for at skrive dem hver gang??

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-03-03 16:43

de fleste forummer kan du vinkle af i en firkant os gemmer de passwordet.

det samme gælder webmail. og kandu

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 26-03-03 17:10

kimlund
Der er www.Gator.com.det er en alligator der husker for dig.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-03 17:10

Hej Kim
Gå op i funktioner
Vælg internetinstillinger
Vælg fanen indhold
Gå ned der hvor der står –personlige oplysninger
Og klik der hvor der står autofuldførelse
Så sætter du flueben
I webadresser
Formularer
Brugernavne og adgangkoder i formularer
Og i den der hedder-spørg om adgangskoder skal gemmes
Så klikker du på ok
Og så laver du lige en genstart.
Så næste gang du er inde på en side hvor der skal bruges password,vil windows spørge om den skal huske den for dig,og det siger du bare ja til.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-03-03 18:00

Jeg bruger denne danske. Den er god:
http://www.stoneware.dk/keykeeper/default.htm

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-03-03 18:02

Ok! Jeg havde nok misforstået spørgsmålet, men jeg vil i hvert fald ikke anbefale Gator med spyware.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-03-03 21:44

Hej Kim,

der er en bunke af gratis programmer i denne kategori hos Webattack.com... "Password Manager"... -->
http://www.webattack.com/freeware/security/fwpass.shtml

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-03-03 01:58

Hej Kim!

Jeg har prøvet en del af slagsen og desværre måtte jeg skrotte det fra Gator p.g.a. spyware.

Jeg gør det, at jeg lader Windows huske nogle password for mig som nævnt af bl.a. Brian; men jeg lader ikke Windows huske nogle password for mig uden at jeg samtidig opretter i et Password huske program, og til det brug har jeg valgt at bruge Pinns som er freeware og som kan hentes via:
http://www.mirekw.com/winfreeware/index.html

Det er nemt at gå til og dansk sprog er også en mulighed. Man kan kopiere links ind som man herefter bare kan markere for at gå til ønskede web-side. Der er gode sorteringsmuligheder og inddelinger og kommentarfelt til enkelte Password m.m. Ved svære og eller lange password bruger jeg så bare Ctrl+C og derefter Ctrl+V for kopiering og indsætning.

Til dem der ikke kender Pinns så kan jeg anbefale at I prøv det!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-03-03 02:30

Hej igen Kim m.fl.!

Jeg har lige opdateret med ny vers. af Pinns og en ny smart finesse er, at når man har angivet / kopieret en web-side ind i "Url" og når man så klikker på denne i nederste felt, så går man ind på web-siden direkte, det nye er nu, at man kan sætte programmet til at kopiere password ind i udklipsholder så man derefter kan nøjes med at flytte markør til passwordfeltet på web-siden og trykke på CTRL+V for at få password kopieret ind.

Mvh
Bjarne