/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Født i Kbh. men hvilket sogn ?
Fra : Påsse
Vist : 1967 gange
200 point
Dato : 12-01-09 21:51

Hej med jer

Oscar Hakon Valdemar Bruun Muus gift med Helene Louise Hermandine Guldberg i Langå Kirke Viborg amt.

De får 4 børn alle fundet på ddd.dk og mormonerne, men der står kun København, og det er som at lede i en høstak for hvilket sogn drejer det sig om.

Børnenes navne:

Marie Kirstine Muus f. 24-9-1873
Elias Bruun Muus f. 13-12-1875
Gunnar Guldberg Mus f. 21-6-1877
Thorbjørn Guldberg Muus f. 11-3-1881

Datoerne er sikkert dåbsdatoer

Håber på lidt hjælp, og tak på forhånd

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 22:14

Hej Påsse:

Prøv at finde det sogn der dækker adressen her

Husstand: København, København (Staden), Østerbrogade (lige numre), 1880, 71, Udenbys Klædebo, Østerbro Rode, matr. no. 768, Østerbrogade 40, forhuset, 2den sal b.

Kildenavn, Alder, Kildefødested, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv, Trossamfund,
Oscar Bruun Muus, 32, , , Odense, M, Gift, , husfader, grosserer, lutheran,
Marie Kirstine Guldberg Muus, 6, , , Kjøbenhavn, K, Ugift, , datter, lutheran,
Elias Bruun Muus, 4, , , Kjøbenhavn, M, Ugift, , sønner, lutheran,
Gunner Guldberg Muus, 2, , , Kjøbenhavn, M, Ugift, , sønner, lutheran,
Christiane Guldberg, 72, , , Nyborg, K, Enke, , slægtning, ,lutheran,
Ferdinandine Holm, 23, , , Kjøbenhavn, K, Ugift, , tjenestepige, lutheran,
Sophie Larsen, 23, , , Præstø, K, Ugift, , tjenestepige, lutheran,

Lis

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 210 point
Dato : 12-01-09 22:16

Efter al sandsynlighed er det et af disse 2:

Sankt Johannes Sogn, Sankt Jakobs Sogn

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 22:19

Og så er de her igen:

Husstand: København, København (Staden), Rosenvængets Hovedvej (Lige numre), 1885, 2, No. 14, Matrikel 331, 1. Sal

Kildenavn, Alder, Kildefødested, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv, Trossamfund,
Oscar Bruun Muus, 37, , , Odense, M, Gift, , Husfader, Grosser, Folkekirken,
Helene Muus f. Guldberg, 33, , , Kjøbenhavn, K, Gift, , Husmoder, Folkekirken,
Hansine Christiane Guldberg, 77, , , Nyborg, K, Enke, , Svigermoder, Folkekirken,
Christiane Andersen, 24, , , Hersted, Kjøbenhavns Amt, K, Ugift, , Husbestyrerinde, Folkekirken,
Marie Kirstine Muus, 11, , , Kjøbenhavn, K, Ugift, , Barn, Folkekirken,
Elias Bruun Muus, 9, , , Kjøbenhavn, M, Ugift, , Barn, Folkekirken,
Gunnar Guldberg Muus, 7, , , Kjøbenhavn, M, Ugift, , Barn, Folkekirken,
Thorbjørn Egil Muus, 3, , , Kjøbenhavn, M, Ugift, , Barn, Folkekirken,
Cecilie Andersen, 28, , , Sverrig, K, Ugift, , Tyende, Folkekirken,
Marie Schmidt, 19, , , Jerlev, Veile Amt, K, Ugift, , Tyende, Folkekirken, Folkekirken,

Lis

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 12-01-09 22:26

Jeg ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men måske en ledetråd: Da Muus overtog sin fars firma i København, har han sandsynligvis boet i nærheden af det, og måske er ungerne født der.

http://da.wikipedia.org/wiki/Oscar_Bruun_Muus

http://runeberg.org/display.pl?mode=facsimile&work=dbl/11&page=0559

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 22:27

på denne side http://www.fogsgaard.org under dødeblade:

Landsarkivets løbenr.: M 4220

Oscar Hakon Valdemar Bruun Muus
grosserer

Født: 24-11-1847 Fødested: Odense

Død: 12-12-1918 Adresse ved død: Øster Farimagsgade 16 B, 2

Ægtefælle: Helene f. Guldberg Født: 01-08-1859 Fødested: København

Antal hjemmeboende børn: 2

og denne:
Landsarkivets løbenr.: G 1664

Jensine Christiane Rademark Guldberg

Født: 01-01-1809 Fødested: Nyborg

Død: 19-06-1897 Adresse ved død: Rosenvængets Hovedvej 14, 1

NB!! Fødselsdatoen er en beregnet circaalder

Ingen ægtefælle registreret.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 22:27

Håber det giver dig noget at gå efter.

Lis

Godkendelse af svar
Fra : Påsse

Dato : 12-01-09 22:40

Tak for svaret LisBJensen.

Jeg fandt et af børnene i Johannes sogn, så der er de andre sikkert også.

Tusind tak

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 22:57

Det var godt - og nu har du også hans dødsdag - så må du en tur på LAK og finde skiftet efter ham.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-09 22:58

På dødebladet vil du få de bopælsadresser han har haft.

Lis