/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Konflikten i Mellemøsten
Fra : PeterTheisen
Vist : 405 gange
20 point
Dato : 12-01-09 10:59

Hamas afviste fredag en ny FN-resolution, som kræver våbenhvile i Gazastriben. En Hamas-leder sagde til det franske nyhedsbureau AFP, at resolutionen ikke var til det palæstinensiske folks bedste.

Israelerene har ikke givet et officielt svar på resolutionen, men fortsætter med bombningerne af Gaza.

I det hele taget er situationen låst mellem de to parter til trods for, at verdenssamfundet opfordrer dem til at stoppe.

Hvis du var rådgiver i FN, hvordan ville du så løse konflikten i Mellemøsten?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 11:00

ingen interesse i sagen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 11:09

Det kan ikke løses - for hamas kan kun slås, og er ikke interesseret i andet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 11:28

løsningen er vel at de slår hinanden ihjel så vi andre kan få noget fred.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 12-01-09 11:45

Jeg tror som Eyvind íkke det kan løses, for hverken Israel eller palæstinenserne er villige til at gøre det der skal til, og USA m.fl. er ikke villige til at tvinge dem.

Det "naturlige" ville vel være at Israel fulgte FN-resolution 243 fra 1967 og rykkede tilbage til 1948-grænserne, OG at FN garanterede grænserne med fredsbevarende styrker.

Hvis jeg var FN-rådgiver ville jeg enten være glad for min gode løn og ligeglad med om mit arbejde skabte resultater, eller (mere mig) finde mig et andet job!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-09 11:49

En "religionskrig" kan ikke stoppes ved "tale"

Så har det ALTID været og vil vedblive at være.......

Tale kan højst sætte de i bero for en kort tid.....

At flere religioner kan leve i samme rum, holder ikke....

Ikke engang i den vestlige verden - vi er blot mere tolerente overfor hinanden - men selv der "blusser" det op i tide og utide - også f.eks. i DK

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-01-09 17:04

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-01-09 17:14

Selv tak, PeterTheisen, selv om du ikke er min nevø

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 13-01-09 14:52

Inden man snakke om en løsning skal man ved ;hvad er årsagen til konflikten,,, jødernes historie om tanke og planer osv. Palæstinenserne ,,hvem de er hvor stamme de fra, hvilken forbindelse og historie de har,,,
Vi kan også undersøge om hvem af de to partner er der ønske fred,med hensyn til hvad betyde besættelsesmagt,, hvad de vil gør for at blive i besættelse område?