/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
snor knækket i shorts
Fra : omegalotus
Vist : 2100 gange
300 point
Dato : 11-01-09 23:30

udskiftning hvordan der er elastik i taljen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-01-09 23:36

Sy eet par seler på istedet for snoren

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-09 23:44

Man bruger bukseelastik . Sypigetrikket til at trække den gennem løbegangen er at sætte en lille sikkerhedsnål på, så man har noget hårt at bakse med udvendig fra.

Jeg ville først jage noget stift ståltråd igennem, og så bagefter trække elastikken med det.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 300 point
Dato : 12-01-09 00:38

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er der elastik i taljen - foruden en snor som kan bindes i en løbegang langs med elastikken - et stykke ståltråd (på tykkelse med hegnstråd) bukkes ca 1 cm helt omkring, så du får en ende der ikke hænger i når du skubber den rundt, i den anden ende laver du med en lille tang et øje, som du binder den nye snor igennem og så ellers hele vejen rundt med det hele, det går fint med lidt fingerfærdighed og lidt tålmodighed. Hele tråden skal være ca. 20 cm lang, så er den til at arbejde med.
God fornøjelse.
Bennymanden

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 12-01-09 06:40

Brug en sikkerhedsnål i passende størrelse til at trække snoren igennem med. Den skal nok være lidt kraftig, når det er en snor det drejer sig om, men selvfølgelig ikke større, end at den kan gå gennem løbegangen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 07:45

Hvilken gavn gør den snor overhovedet, når der er elastik i??

Hvis du kan undvære snoren, tja så ville jeg bare med små sting sy hullerne til, hvor snoren stak
ud

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 13:15

Tydeligt, at det er mænd, der foreslår ståltråden

Sikke fede ting vi kan lave i skøn forening, hvis vi samler forslag fra både mænd og kvinder, wauuhh.

Super idé med ståltråden!

Hanne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-09 13:37

Som sagt skal du sætte noget fast i en nt snor og så skubber du den igennem løbegangen som teltstænger på iglotelte sådan lidt frem og så holde fast hvor feks.sikkerhedsnålen er nået til og trækker i løbegangen modsat og så en gang til osv. Til sidst er du nået til det andet hul og vupti så er der ny snor i

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 13:52

Hvis du kun bruger sikkerhedsnålen, er det en god idé at sætte den anden ende fast med en anden sikkerhedsnål, så den ikke smutter med. Træls at skulle starte forfra.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-09 13:56

Hvis du stadig har båndet fra shortsene så skal du bare trække det igennem igen. Tag 2 sikkerhedsnåle og sæt en fast i hver ende. Så trækker du den ene sikkerhedsnål igennem løbegangen og den anden sikkerhedsnål stopper, så den anden ende ikke løber med.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 14:57

granner01 - hi hi, jeg kom først

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-09 15:24

ÅÅhh Camille, jeg skal jo lige vågne

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 12-01-09 15:39

Tak for al hjælp men jeg synes BENNYMANDEN lyder nemmest så skal jeg lige skaffe noget hegstråd hos Landmanden "SS"

Godkendelse af svar
Fra : omegalotus

Dato : 12-01-09 15:40

Tak for svaret bennymanden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 15:54

Ståltråd, så får du mere arbejde end du har behov for.... som før nævnt, en sikkerhedsnål i hver ende af elastikke

Den ene nål skal løbe vejen rundt, den anden er for at forhindre at elastikken smutter med ind

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-01-09 15:57

selvtak omegalotus - jeg har selv kæmpet med det, så jeg ved hvad jeg taler om.
Det bliver bestemt ikke nemmere af, at der også er elastik i - men tråden er meget lettere at holde på og skubbe ind over end en sikkerhedsnål. Håber det lykkes for dig.
hilsen
Bennymanden

PS: Du har ret Hanne, hvad kan vi dog ikke udrette sammen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-01-09 16:00

Nordsted1 - det er ikke en elastik, men en snor til at binde som ligger i en løbegang ved siden af elastikken, derfor er tråden nemmere, elastikken sørger jo for at det hele er rynket godt sammen, så et lidt længere stykke at holde på end en sikkerhedsnål er bestemt at foretrække