/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
indstilling af portforwarding
Fra : snaken
Vist : 1040 gange
50 point
Dato : 11-01-09 21:15

Har en zyxel P-660-D1 http://peecee.dk/upload/view/149030/full
samt en linksys router. Hvordan åbner jeg op for en port i zyxel routeren når jeg kender portnummeret fra Utorrent?

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-01-09 21:21

Gå ind i dine NAT indstillinger under routerens advanced setup
http://www.pinoydsl.net/printview.php?t=3916&start=0
Så vælger du Network --> Advanced --> "SUA only" --> Vælger" Port forwarding"

// C a i N e

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-09 21:26
Kommentar
Fra : snaken

Dato : 11-01-09 21:31

Caine. Jeg står netop i fanebilledet PORTFORWARDING, men kan ikke få lov til at indtaste portnummeret. Jeg formoder jeg skal vælge et andet punk i dropdownmenuen end lige www. ?
Vælger jeg user define får jeg dette her billede http://peecee.dk/upload/view/149031/full
Her er jeg i tvilv om hvad jeg skal indtaste som IP adresse.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 11-01-09 21:33

Klaudi> denne side har jeg også fremme og formoder egentlig at billedet der svarer til det billede som mit sidste link klokken 21.31 viser!?

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-09 21:38

Flueben i "Active"
Name: utorrent

Start port: din utorrent port
end port: samme port

server ip Address: din DHCP ip (lokale ip), sikkert 192.168.1.xx eller 10.0.0.xx skriv cmd under kør og skriv ipconfig i dos

så har du din lokale ip (server ip)

// C a i N e

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 11-01-09 21:50

Prøver og tak. Jeg går ud fra at jeg også skal tilpasse min linksys router tilsvarende?

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 11-01-09 22:44

Hmm - nu går det vist helt galt. Før kunne jeg dog i urorrent programmet se at lampen nede i proceslinien lyste grøn (åben port) - nu lyser den rød? Forstår ikke lige hvad der skulle være gået galt?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-09 23:37

vi skal lige vide hvordan dit netværk er sat op, hvis jeg gætter rigtigt, så er det nogenlunde sådan her:
internet --> zyxcel --> linksys --> dig
hvis det er rigtigt, hvad er så grunden til at der er to routere efter hinanden

og hvis det er rigtigt, så skal du sætte ip i zyxcel til linksys's wan ip
og i linksys laver du så en forward til din ip

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 23-01-09 19:18

exterminator> zyxel routeren fulgte med cybercity som internetudbyder, og linksys havde jeg i forvejen. Jeg går ud fra at 2 routere er endnu sværere at trænge igennem for en hacker fremfor en enkelt router? Netværket er sat op som du formodede.

Men i mellemtiden har jeg simpelthen givet min pc en fast ip-adresse og forwardet porten på linksys routeren - og nu kan jeg se at porten åbner sig helt uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 23-01-09 19:18

Tak for svaret Caine.