/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvad synes i om det nye design
Fra : scootergrisen
Vist : 958 gange
72 point
Dato : 11-01-09 18:05

Jeg har givet min hjemmeside et nyt design: http://mentos.wep.dk

Så vil gerne hører jeres kommentar.
Specielt hvad i synes om skrifttyperne, farverne og størrelsen på bogstaverne.

Og hvad i, i det hele taget synes om hjemmesiden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-09 18:13

Ganske udmærket side - skide god idé med, at man kan melde en stavefejl el.lign. på denne måde!

Den funktion er der mange, der kunne bruge.

Men forsiden er lidt bar, synes jeg. Dér kunne godt være et specielt inspirerende billede, hvor en scooter er indblandet. Flot, frisk, sjovt, inspirerende billede, så man får lyst til at kigge videre på siden.

Hanne

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 11-01-09 18:14

Ja jeg har sagt dert før fed fed hjemmeside for en noob som mig , jeg kan læse din side så skriftyperne virker rolige i mine øjne ,fed side

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 18:15

Jeg syntes den er dejlig enkelt, også godt den ikke er oversået med reklamer.

Du kunne måske give siden en diskret baggrundsfarve??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-09 18:18

Den er dejlig overskuelig!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 18:25

Meget langsom og meget hvid, som Nordsted1 skriver baggrundsfarve.
Min ærlige mening, jeg tænkte ikke WOW, men nærmere HMMM.
Men arbejd videre på den så skal den nok komme til at se rimelig ud

dr.dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 18:50

Mega mega langsom, jeg satte kaffe over og siden var stadig ikke kommet. Så jeg har ikke set den.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-09 18:51

Det er vist ikke sidens skyld..... granner1

Det er din kaffemaskines

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 18:52

Mega mega langsom, jeg satte kaffe over og siden var stadig ikke kommet. Så jeg har ikke set den.

granner01 tror du ikke det er det 50k modem du køre på der er langsom

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 18:56

Den vil heller ikke dukke op her.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 18:59

Tror lige at scootergrisen arbejder på den, så kan man ikke se den eller gå ind på den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 19:41

Eller også er vi for mange der vil se siden på en gang??

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 19:55

En ordenlig hjemmeside så burde det ikke være noget problem (up and down load)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 20:52

Nu har jeg set siden og min mening: den er meget hvid og lettere tom. Men har mange godt ting.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 21:00

Citat
Nu har jeg set siden og min mening: den er meget hvid og lettere tom. Men har mange godt ting.

granner01 godt at du har fået gang i dit modem havde du et håndsving har så set på siden 6 gange efter du omtalte det

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 21:08

OK cirka 6 minutter så kommer man på siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 21:14

Jeg har lige været inde på siden igen.... det gik lynhurtigt

Og hold da op et flot billede du fik på

Men jeg syntes stadig siden er meget hvid.... jeg tror som sagt at en diskret baggrundsfarve ville hjælpe

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-01-09 21:22

Det sted min hjemmeside ligger er desværre langsom tit... men han der har serveren ved det godt og jeg får det gratis så jeg kan ik rigtig klage.

Det kan være jeg senere betaler for at få den til at ligge et sted hvor det er mere stabilt og hurtigt.

Jeg havde den først på min internetsudbyders server og det virkede super... men der kunne jeg kun have 10MB.

Så for jer hvor hjemmesiden ikke kommer frem så prøv og vent 2 minutter og prøv igen.

Hvordan synes i at baggrunden skal være ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 21:32

Lidt større skrift, så fylder det mere og måske helt lysegul eller lysebrun baggrund.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 21:35

Jeg kunne godt tænke mig, at baggrunden blev lys helst blå

Jeg har ingen problemer med tekststørrelsen, men prøv at ændre til en lidt større type, så skal vi nok give lyd

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 21:45

Citat
Hvordan synes i at baggrunden skal være

Nordsted1 har set for meget kandu prøv i lyssegrå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 21:46

Næææ du Dr_dem, men jeg ææælsker farven blå

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-09 22:03

Jeg synes lissom Nordsted1 mht. baggrundsfarven he he

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 22:04

Camillasmoster, vi må stå sammen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:11

Nordsted1

Prøv og se på siden her, alt er blåt selv den lille mand som burde være en (#######) )pige, er blå. HMMMM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 22:15

Lidt blåt er der, men jeg syntes da det meste er hvidt

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:18

Nordsted1, du har følgende muligheder, det de blåt

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:19

de =er

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:21

Nej det skal være rigtig

Citat
Nordsted1, du har følgende muligheder

det er blåt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 22:22

lige nu skriver jeg med sort - på hvidt -

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:24

Citat
lige nu skriver jeg med sort - på hvidt -

hmmmm har det noget med ******* at gøre

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-09 22:25

Forslag til stil af billede - mener plakaten er fra All-Posters:

http://peecee.dk/uploads/012009/MP6208~Viva-Italia-Posters.jpg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 22:28

Se det hjalp med det billede, flot billede og så vælg en anden skrifttype og gør skriften lidt større.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:30

http://digsat.net/wbb2/index.php
Dette er godt nok et forum Nordsted1 bliver tilfreds og jeg også

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 22:33

Den blå kulør er jeg nu ikke så tilfreds med, jeg syntes den er for grålig, men ok, den er bedre end hvid og dejlig dæmpet, så hvis jeg skulle vælge mellem hvid og så den blålige så vælger jeg den Dr_dem fandt

Kommentar
Fra : slynten

Dato : 12-01-09 00:55

Det går da lynhurtigt, har ikke set din tidligere hjemmeside, men syntes ligesom mange andre, at du skal ændre baggrundsfarven

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-01-09 03:37

Hurtig og overskuelig, men jeg ville også ændre farverne.

Måske Du skulle lægge fabrikslinks ind under de forskellige typer, trods rigtige oplysninger kan det virke egensidigt.

Måske også ændre "Download" til "Manualer"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-09 04:09

Det er en meget behagelig hjemmeside du der har fået strikket sammen, dejlig lethed i den og overskuelig - modsat andre her så må du absolut ikke ændre baggrunden, det er netop den der gør siden behagelig og meget professionel.

Det eneste jeg syntes trækker lidt ned er at f.eks i Scootermenuen, når man vælger et af mærkerne, så ser det ud til at du har ændret skrifttype i specifikationerne for den enkelte scooter.

Så er der et par valideringsfejl på de fleste sider i html'en intet alvorligt, men du kan jo sagtens rette de par fejl og overholde W3C's standarder.

Held og lykke med dit site

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 11:12

Nu har jeg prøvet forskellige farver og jeg ender altid med en grå farve eller hvid.
jeg kan ikke få det til at se godt ud med farver.
Men hvis i har lyst må i gerne tage et screenshot og lege med farverne og se om i kan finde på noget flot. I kan uploade de færdige billeder på hjemmesiden under upload.

ja skrifttypen er anderledes i specifikationerne for scooterne, tænkte det var en gode ide og lave dem monospace hvor de har samme afstand ved hver bogstav og tal. tænkte det var lettere at læse men jeg prøver og se om jeg kan finde en der er bedre.

Citat
Måske Du skulle lægge fabrikslinks ind under de forskellige typer, trods rigtige oplysninger kan det virke egensidigt.

De er også under hver scootermærke de hedder officiel hjemmeside og officiel dk hjemmeside. jeg har også haft logoet der på scooter siderne men jeg tænkte jeg ville samle dem et sted... men jeg syns også at logoet skal være ved scooterne så det vil jeg lige lave om.

Citat
Måske også ændre "Download" til "Manualer"

Der er også el diagrammer og reservedele og dem syns jeg ikke man kan kalde manualer men jeg forstår hvad du mener... måske kan jeg lide en lille popup tekst som forklare hvad der er under download

Citat
så vælg en anden skrifttype og gør skriften lidt større

Jeg har brugt nogen nye skrifttyper som følger med vista som som kaldes cleartype, de er rigtig flotte og hvis computeren ikke har dem så har jeg valgt en skrifttype som kommer tættest på.

Hvis i har lyst må i gerne tage screenshots så jeg kan se hvordan det ser ud hos jer... og i kan eventuelt tegne på billedet hvad det er i syntes der skal rettes...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 12:45

Jeg syntes det skal være farveløst.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 12:51

Ja, Nordsted1 - vi holder sammen i tykt og tyndt do - så bare kom an, drenge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 13:10

Den må godt være lidt gulere ..................... bare den ikke bliver kedeligblå.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 13:36

Scootergrisen....Camillasmoster og jeg ønsker en diskret blå baggrundsfarve.... ingen andre har to stemmer på en bestemt farve, ergo er vi i overtal

Selv om jeg ikke tidligere ønskede at få skriften ændret, må jeg jo indrømme, at det blev ret godt, med den nye størrelse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 13:48
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 13:49

Hehhmm, Nordsted1 - jeg må indrømme, at jeg kan bedst lide den gule - sorry...

Læg mærke til, at begge forslag har bibeholdt de grå bjælker

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 13:52

Det bliver ikke flot med den blå baggrund.
Men nu har jeg lavet om på overskriften prøv og se hvad i synes...
Det kan være i skal trykke på opdater for at få vist det nye hvis browseren ikke gør det automatisk.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 13:54

Nej vel? Men den gule er pæn, ikk?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 13:55

Uha, den er GRØN og boksene er LILLA - det ser altså lidt billigt ud........ lidt amatøragtigt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 13:55

Altså den blå du har afprøvet, er nu heller ikke den farve jeg vil kalde for blå

I bunden af siden, ka da ikke lige huske hvad linjen hedder lige nu... men der hvor man nedlægger sider når de bliver minimeret.... det er det jeg vil kalde for blå, det skal bare være lysere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 13:56

den jeg lige har set (med opdat) ser klar og læsevenlig ud................flot

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 13:57

Ok, jeg bøjer mig, den lilla er pæn, men lav også den grønne til lilla, for at det ikke skal ligne en gang billig brasside

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 13:58

Når du får ændret den grønne..... syntes jeg siden er perfekt, ikke helt blegfesen men med en lille smugle kulør, bedre bogstaver, og et flot foto

HOLD NALLERNE VÆK, NÅR DU FØRST HAR ÆNDRET DEN GRØNNE FARVE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 13:58

Den hedder processlinien og er koboltblå på min nye win 7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-09 13:59

Jeg syntes at det første site var det pæneste og fasthold den hvide farve -

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-09 13:59

Hvis du laver lidt mere afstand mellem teksten over billedet og selve billedet, så vil den være helt perfekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 13:59

Enig med Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 14:01

Eyvind, ja det er jo det den hedder.... det lå lige på tungen, men ikke om det ville frem

Den er nu også blå på ældre versioner

Forøvrigt kunne jeg ikke få lov at hente Windows 7, den kunne kun downloades til Vista

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 14:02

En grøn af slagsen:
http://peecee.dk/uploads/012009/Scooter3_merged.jpg

Coboltblå?? adddrr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 14:04

Sludder - den er hos mig lagt ind i stedet for en ubuntu installation.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 14:04

Nordsted1, er det dit alvor at bruge så kraftig en blå???

Så er den jo ikke sart og lys, dooooo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 14:10

Camillasmoster, den farve du har på pecee er da heller ikke blå.........og som jeg skrev lige før, så syntes jeg siden er perfekt, når først det grønne bliver ændret til lilla

Eyvind der stod altså .... kun til Vista på den side jeg var inde på for at downloade windows 7??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 14:54

Jow, den første er pastel blå, derefter gul, derefter grøn - og nu bjælker og overskriftsbjælke er turkise.

http://peecee.dk/uploads/012009/Scooter5_merged.jpg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 15:11

Scootergrisen, jeg syntes altså det synd, at du giver overskriftbjælken guldfarve....

Prøv at give den en omgang lilla som ved de andre steder

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 12-01-09 15:20

Faktisk syntes jeg at bjælken er pæn ligesom det bryder lidt på siden

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 16:08

Nu syns jeg det ser flot ud...
Bortset fra overskriften "Forsiden" det virker forkert den er sort men hvid er ikke bedre.
Tak for al interessen om mit design, det havde jeg ik regne med.

I velkommen til og kopier fra min hjemmeside hvis i eventuelt selv vil lave en eller der er nogen ting i kan bruge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 16:10

Skulle - forsiden - så ikke stå i midten af bjælken??

Ja man overser da ikke overskriften/baggrundsfarven

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 16:29

før havde jeg "overskrift" i midten men jeg synes jeg vil prøve noget nyt.
nu mangler jeg bare et domæne navn.

Har i nogen forslag til hvad hjemmeside skal hedde... altså www.hvadskaldenhedde.dk ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-09 18:02

scooterinfo.dk er ledigt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 18:35

RØD? bjælke - sammen med lilla??? Scootergrisen - har du set mit sidste link til billede?

Scooterinfo er da bare superb! bentjuul

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-01-09 18:38

Stadigvæk for hvid
Hmmm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-09 18:49

Camillasmoster.....ja hva' gir' du??? så hellere lilla - trods alt -

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 18:52

Nu var forsidebjælken lige så pæn

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 18:53

Ja Nordsted1- Jeg undrer mig tit over hjemmesiders umanerlige dårlige farvesmag/sans......

tænk på den som et butiksvindue, igå' scootergrisen - ren psykologi du

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-09 18:55

Alt for mange har neonfarver i vild forvirring

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 19:32

jeg synes farverne er rigtig flotte nu.
Men hvilken hjemmesider synes i er rigtig flotte ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-09 19:53

Din hjemmeside er helt perfekt nu, så du behøver ikke lave noget om.
Du kan kalde den scooternørdens hjemmeside.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 19:57

Denne kan jeg godt li'
www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-01-09 23:19

hirsenet den er bare god.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-09 00:22

Du behøver bare at skifte den røde farve ud med den samme lilla, du har på de andre bjælker, scootergrisen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 00:24

Jeg synes også at den røde bjælke står godt sammen med lilla

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 00:42

Det er blevet en rigtig tøseside scootergrisen med de nye farver men stadig et godt layout

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-01-09 14:02

Det kan være tøsesiden kan tiltrække nogen tøser så det ville være rart.
Det sjovt hver gang der er en pige der skriver på hjemmeside så handler der om at de har set en lyserød scooter og hvor de kan købe den.
Egentlig mærkeligt der er så få piger der kører på scooter. Det jo vildt mange der kører på cykel og i bil...
Gad vide om det er fordi de ikke vil have hjelm på.

Det er alså ikke nogen lilla farver på hjemmesiden nu... menuerne er blå. lyseblå. baby blå har jeg set den farve hedde... men jeg har sku aldrig set en lysblå baby.

Tror sku jeg vil dedikerer en side til tøsescooterting.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 14:11

Citat
Tror sku jeg vil dedikerer en side til tøsescooterting.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-09 16:58

Lyserød scooter??? AAADDDRR - ja sådanne piger vil da ikke have ødelagt de fine krøller, og slet ikke have varmt tøj på he he - det ser jo ikke smart ud........ og det er for koldt med bart maveskind....

Og de pink cykler, man ser rundt omkring - ingen cykelhjelm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 16:59

Og der kan du bruge den røde bjælke i toppen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 17:54

www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm HMMMM

scootermestergrisen på forsiden, en baggrund farve svag ikke pige agtig som moster og nordsted1 foreslår.

dr.dem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-09 17:58

Mine forslag er sq da ikke pigeagtige dr_dem - mørkerød er måske ikke piget???

Bare fordi, I er kedelige

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 17:59

Og kom så li med et nyt link en gang imellem så man er fri for at gå op i toppen og hente

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 18:00

mørkerød
Kik på din læbestift

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 18:03

Jeg har kun mine underbenklæder og kikke i

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-09 18:15

Ja, brun skal den sq ikke være da, dr_dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 18:18

Måske lysebrun

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 18:19

Med lidt karry i

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-01-09 18:54
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-01-09 18:57

ups det var vist ikke dit rigtige link.
Men hvad så med den her: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/mongo/love.php

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-09 19:02

Næææ ikke før nu

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 19:31

Citat
Næææ ikke før nu
??????????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 19:33

Men hvad så med den her: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/mongo/love.php
Det er forhåbenlig ikke dig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 19:36

Palmehavemusik det er noget der rykker

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-01-09 21:10

nej det ik mig i videoen.
det er rasmus nøhr og det er en sang til zulu love camp en tv serie der hører på tv 2 zulu.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 72 point
Dato : 14-01-09 03:52
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-09 07:11

Camillasmoster......Jeg tror ikke Scootergrisen vil lytte til os, for vi har da snart sagt det mange

gange.....Jeg syntes også den skal se sådan ud (lavendelblå?)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-01-09 14:11

Næ, jeg kan også mærke den kolde luft .

Grålilla, Nordsted1. Vi opfatter farver meget forskelligt alle sammen, så deeeett

Hanne

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-01-09 17:15

der er faktisk meget flot den sidste farve men jeg beholde dem jeg har nu indtil videre.
Tak for interessen.
Nu skal jeg prøve om jeg kan lave et flot nyt logo

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-01-09 17:15

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 17:19

Citat
http://peecee.dk/uploads/012009/Scooter6_merged.jpg

Ja hvad har dr.dem hele tiden sagt, siderne skal også have farve

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-01-09 17:20

A wa'ffen fisk

Jeg fiskede sqtte efter poænger, do scootergrisen

Men takker da alligevel!

"Jeg får poængs" og du får fred *GGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Hanne

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 17:22

Citat
A wa'ffen fisk

Jeg fiskede sqtte efter poænger, do scootergrisen

Men takker da alligevel!

"Jeg får poængs" og du får fred *GGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Hanne

Det er min farve

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-01-09 17:24

Du stjæler og scorre point

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-01-09 17:30

Er dét din farve - superb, scootergrisen

dr_dem - det var ikke min mening......

Den farverige moster