/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor mange biler pr. husstand?
Fra : BilalKinali
Vist : 6291 gange
10 point
Dato : 11-01-09 14:49

Hej

Vi har 2 biler, og jeg skal snarte købe en bil. Hvor mange må man have?

Altså mine forældre har en bil hver, og jeg bor hjemme, kan jeg så købe en bil under mit navn ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 14:51

Ja, det kan du sagtens.... tillykke med bilen, og kør nu forsigtigt

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 11-01-09 14:52

Tak for lyn-svaret :D

Min var blev ved med at sige det er 2 biler max :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-09 14:52

369 pr. person i husstanden

Find nu snart på noget nyt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-09 14:52

JA

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 14:53

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 11-01-09 14:55

Din far tænker nok mere på en rabatordning, hvor forsikringerne er tegnet i hans navn, men det er jo ikke tilfældet her, hvor du vil forsikre bilen i dit eget navn

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 11-01-09 14:56

nåårh :D

Tusinde tak

Godkendelse af svar
Fra : BilalKinali

Dato : 11-01-09 15:00

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-09 15:01

Ja selvfølgelig kan du købe en bil i det eget navn...der er ingen regler for hvor mange biler der må være i en husstand, eller hvor mange biler en person må eje....

Men det koster jo "en jetjager" i forsikring at ha' bil.

Du skal regne med at du som nystartet bilejer kommer til at betale mindst 10000 om året bare i ansvarsforsikring på en bil....

Citat
Min var blev ved med at sige det er 2 biler max

Det din far tænker på er sikkert, at hvis han og din mor har mere end 2 biler bliver de biler udover 2, meget dyrere i forsikring (forsikringsselskabernes regler )....men det er for så vidt ligegyldigt, for du må alligevel ikke ha' en bil der er forsikret i dine forældres navn....

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 11-01-09 15:09

jeg ved godt hvor meget forsikring bliver, derfor køber jeg en "gammel" opel vectra fra 1996, hvor ansvars forsikring bliver 6800 kr hos gf. :)

Så efter 3 år kan jeg købe en fed bil, da jeg har flere penge + jeg ikke rigtig skal tænke på forsikringen.

Hvordan lukker man spørgsmålet ? :P

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-09 15:44

Du må have lige så mange biler som profiler, men derfor gælder de samme regler i trafikken!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 15:46

Citat
Hvordan lukker man spørgsmålet ? :P

Det har du udført

Og køb du bare tre-fire biler mere hvis du har råd