/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Remix - Tour de France Studiet
Fra : Skobbe
Vist : 934 gange
500 point
Dato : 11-01-09 12:40

Jeg leder efter et musiknummer, som blev brugt i Tour de France Studiet for år tilbage som baggrundsmusik, når der blev vist et sammendrag af dagens etape...jeg har også hørt det enkelte gange i andre udsendelser - her også som underlægningsmusik.

Det er et meget energisk nummer - indeholdt flere passager med saxofon eller lignende. Der blev ikke sunget særlig meget...kan kun huske ordene "pumpin, pumpin"...der er også nogle passager, hvor det lyder som der bliver slået på en triangel...

Det kunne måske minde om den intensitet, der bruges indenfor dance-genren...

Har forsøgt at skrive til DR for at høre dem - men de svarer vist principielt ikke på henvendelser fra deres seere...hmmm.

Umiddelbart kunne det tyde på noget Henry Mancini-agtigt, som i det remix, der er lavet på The Pink Panther i Charlie´s Angels, som The Pussycat Dolls danser til.

Jeg er bare på herrens mark...så hvis nogen kan guide mig ind på en sandsynlig kunstner...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 12:44

Var det ikke TV2 der sendte touren?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 13:03

Teil, DR sendte touren sidste år, de foregående år var det TV2, men DR havde sammendrag om aftenen.

Gad vide hvilken af de to der får råd til at sende touren i år ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 13:09

Citat
for år tilbage

hvilket år kan vi jo kun gætte

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 13:12

http://www.archive.org/web/web.php

Måske kan søgemaskinen her bruges, jeg tror det dog ikke.
Søgning på TV2 giver nogle resultater, men at finde detaljer
lader sig ikke gøre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 13:12

Har du ikke selv givet svaret? Henry Mancini

Her er lidt at hygge sig med og er den der ikke så skriv igen.

http://video.google.com/videosearch?sourceid=navclient&hl=da&rlz=1T4ADBS_daDK303DK303&q=henry+mancini&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=title#

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 13:23
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-09 20:13

Jeg har ikke lige fået lydkortet igang igen, så jeg kan ikke høre musikke på denne

Brimstone Butterfly - sensuphonic sound

http://yndlingsreklamer.dk/kommenterreklame.php?rid=376

Men ellers så kik videre på siden, eller opret spørgsmålet.

Der kommer næsten altid svar

Kommentar
Fra : Skobbe

Dato : 16-01-09 20:30

Indtil videre er der intet, der har bragt mig bare i nærheden af den rigtige - men håbet lever...

Annuller spørgsmålet
Fra : Skobbe

Dato : 18-01-09 23:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål