/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
BELKIN ROUTER
Fra : bibsamie
Vist : 1081 gange
500 point
Dato : 11-01-09 12:16

Jeg har en Belkin Router Wireless, jeg kan se at andre går trådløs ind på den i løbet af dagen,
hvordan opretter jeg spærring for dette

mvh
per

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 12:24

Krypteret kode

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-01-09 12:26

Teil

ja ja men hvordan

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-01-09 12:29

Det letteste er at følge brugsanvisningen

Find dens type nummer
Find brugsanvisningen på http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?Section_Id=200340
og følg denne.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-01-09 12:31

De har endda være så flinke at lave Videoer så du nøjagtig kan se hvad du skal gøre.
vh Ben

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 510 point
Dato : 11-01-09 13:04

Ja det du skal gøre er at gå ind i dens menu via din browser, ved at taste http://192.168.x.x
de to x - er specifikker for netop din router og dem kan du finde i din manual.
Der skal du kryptere din forbindelse med et password som der skal indtastes når du vil på netværket. Det behøves kun at gøres den første gang, efterfølgende vil du blive husket lige indtil du logger af.
Der kan ydermere laves MAC-filtrering hvor du kan bestemme hvilke MAC adresser du vil tillade på netværket. Tilsidst når det hele virker og de som har tilladelse til at komme på netværket er logget på, kan du skjule SSID = navnet på netværket så udefra kommende ikke kan se der er noget netværk.
Alt dette er der mulighed for i din routers menu.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-09 13:08

Her er direkte link til videoerne http://www.belkin.com/support/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-09 13:19

for at logge ind hedder det i din browser

http://192.168.2.1 så kommer du ind i menuen. Derefter skal du logge ind og bare trykke på SUBMIT uden at skrive et password

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-09 14:02

Kryptering er en af de sikre måder, hvormed du kan styre den adgang der er til din router.
Men krypteringsformen skal udvælges i forhold til de enheder der skal bruge din router, for de skal alle understøtte den valgte krypteringsform.
En mere simpel måde er at aktivere MAC filtret, og så indtaste alle de MAC adresser du måtte have i dit netværk, og kun give disse adgang. - Når det virker, kan du så skjule din routers SSID, som er det navn der er givet til routeren.
Jeg ville nok først ændre på SSID navnet før det skjules, det vil gøre det sværere at finde din router, og når så MACfiltret frasortere de uvedkommende forsøg, så har du din forbindelse for dig selv.
Når du skjuler din SSID, så er du ikke længere synlig på nettet, når der søges på netværker af andre.

Med hensyn til krypteringen, så er det en kode der tastes ind i routerens AP-del, og den kode skal hver enkel tilsluttet enhed så også have indtastet, for at få tilladelsetil at benytte den trådløse forbindelse.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-01-09 14:50

takker foreløbigt, jeg vil gennemgå alle svarene og se om jeg kan finde ud af det, og vender så tilbage.

mvh
per

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 11-01-09 18:53

Tak for svaret Fijala.

jeg skal så bare have tiden tial at udføre det

mvh
Per

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-09 19:06

Men det tager altså ikke så lang tid, men har man travlt så har du selvfølgelig ret.

Takker for point og held og lykke med "projektet"

Hilsen
Fijala