/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
indsæt word doc. i excelmappe
Fra : freddiemercury
Vist : 2010 gange
100 point
Dato : 10-01-09 16:44

Er det muligt at indsætte et word dokument i en excelmappe ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-09 16:46

Ja selvfølgelig er det det, du kopiererdet bare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-09 16:47

Ja...

Træk og slip....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 16:51

Ja - insæt > objekt > opret fra fil > gennemse > find dit worddokument > marker > indsæt
Hvis du kæder til dokumentet ligger det ikke i Excel men du bliver dirigeret der over.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-01-09 17:05

har ikke forklaret det godt nok tror jeg

det er i excel f.eks ark nr 5 som skal være et work doc og ikke et xls ark

eller som jeg gerne vil højrekilkke på et ark og indsæt en word dokument, men
jeg kan kun indsætte et tomt xls ark ??

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-01-09 17:29

Du kan ikke blande Word og exel sammen

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-01-09 17:33

jo det ser det ud til jeg kan, hvis jeg følger Eyvind's anvisning

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-09 17:39

Nej du får ikke en hel side sat ind ved Eyvinds forslag, du får sat en boks ind. Den skal du selv trække ud så den fylder en A4.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-01-09 17:44

hvad så hvis jeg "kæder til fil " ??

er den ikke ok så

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-09 17:56

Prøv, jeg har lige gjort det og det er lige meget hvilken fil du linker til, så kommer der en boks i Excel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 18:16

Altså det du skriver i word kommer til at stå i Excel - inde i rammen.

Men det skal vel heller ikke fylde mere.

På samme måde kan du sætte billeder ind eller bedre kæde billeder ind.
Både Excel og Access bliver meget "tunge" hvis billder "lægges" ind.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-09 18:18

Jeg glemte lige at ved at kædee så hænger dokumentet sammen begge steder, så en rettelse ude i word vises når excel åbnes næste gang

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-01-09 18:41

Tak for svaret Eyvind.