/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Scroll i tabeller
Fra : Lubin
Vist : 268 gange
50 point
Dato : 26-03-03 12:21

Hej!
Er der nogen der kan fortælle mig om man kan lave vertikale scroll i en tabel i DW? Jeg forstiller mig at der er 3 tabeller, hvor top og bundtabel er fast, men tabellen i midten skal kunne scrolle.
Håber der er nogen der kan hjælpe...

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 12:43

Læg "tabellerne" ind i en div'er
<div style="OVERFLOW: no; WIDTH: 100%; HEIGHT: 20%" align=left>
tabel1
</div>
<DIV style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 100%; HEIGHT: 60%" align=left>
tabel2
</div>
<div style="OVERFLOW: no; WIDTH: 100%; HEIGHT: 20%" align=left>
tabel3
</div>

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 12:43

<div style="WIDTH: 100%; HEIGHT: 33%" align=left>
tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1 tabel1
</div>
<DIV style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 100%; HEIGHT: 34%" align=left>
tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2 tabel2

</div>
<div style="WIDTH: 100%; HEIGHT: 33%" align=left>
tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3 tabel3
</div>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-03-03 15:25

Det lyder indviklet. Jeg har selv en Logitech mus, hvor scrollhjulet kan konfigureres til at scrolle såvel lodret som vandret, efter hvor man anbringer markøren.
Ved et tryk på scrollhjulet kommer der en knap frem hvor markøren befinder sig, og siden scroller automatisk i forhold til hvordan pilen placeres i forhold til denne knap.

Jo længere fra - jo hurtigere i den retning hvor pilen befinder sig.

Nemt og elegant så selv jeg kunne finde ud af det.
m.v.h.
rfou

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 15:51

>>rfou - Hvad svarer du på ?

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 16:21

>>Lubin - Hvis det bare er en tabel du skal lave og det er cellerne der skal defineres som du beskriver :

<table height="300" width="300">
<tr>
<td height="150"> Indhold 1</td>
</tr>
<tr>
<td height="100"><DIV style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 100%; HEIGHT: 100%" align=left>
Indhold 2 <br> Indhold 2 <br> Indhold 2 <br> Indhold 2 <br> Indhold 2 <br> Indhold 2 <br>

</div> </td>
</tr>
<tr>
<td> indhold 3
</td>
</tr>
</table>

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-03-03 16:40

smorch
Jeg svarer på at scrolle sidelæns.
Det her er jo et åbent forum hvor mange læser diverse spørgsmål og svar, og måske bliver klogere af det.

Måske er det ikke det svar spørgeren har brug for; men spørgsmålet går groft sagt på vertikale scroll, og kan nemt lokke ikkefagfolk som mig ind at kigge.

Hvis jeg har forstået det rigtigt?
Havde jeg lagt det som et tips, var jeg vel bare blevet skældt ud for at ville score billige point. m.v.h.
rfou

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 16:50

>>>rfou - DU skriver selv :Blander mig ofte i ting der ikke kommer mig ved, og kan være ret nævenyttig. Ellers meget omgængelig.

Jeg mener ikke du blander dig i noget der ikke kommer dig ved, men jeg har i hvert fald opfattet spørgsmålet noget anderledes - hvem ved måske har du ret .... Jeg synes bare det lignede er html spørgsmål i den forkerte kategori.

Jo - jeg skælder ud når nogen bruger andres arbejde her på sitet (og generelt) til at score billige point.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-03-03 17:19

smorch

Jeg tror at vi stort set er enige, men det er jo ikke altid tingene bliver opfattet præcist som de er ment.

Spørgeren har jo også fået sine specifikke svar, som jeg ikke kan vurdere. Jeg kom ind på det fordi det gik på scroll (i tabeller). Det sidste hæftede jeg mig ikke ved; men ville godt vide om der var noget i tråden jeg kunne bruge.

Så faldt det mig ind, at der kunne være andre nysgerrige på samme måde som jeg, og da mit svar formentlig hverken kan såre nogen eller kaldes billig plagiat skrev jeg det i et forfængeligt håb om en eller anden måske kunne bruge det til noget.

I skrivende stund er jeg end ikke klar over hvor mange point dette spørgsmål kan kaste af sig, så det er ikke af hensyn til point, at jeg svarer.
Sikkert bare en trang til at fortælle omverdenen, at jeg ved altså også en lille smule. Eller måske bare bekræfte det overfor mig selv.

m.v.h.
rfou

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 17:29

Men gu' ve' om spørgeren har set svarene endnu

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-03-03 17:48

Ja det er jo lige det. Men han når det nok.

Kommentar
Fra : Lubin

Dato : 26-03-03 19:46

Smorch - du har forstået spørgsmålet korrekt :) Tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 20:19

Sæææl tak

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 26-03-03 22:20

P.S.: Det er så almindelig god skik at honorere med point

Kommentar
Fra : Lubin

Dato : 03-04-03 16:36

hmm, men smorch eller andre for den sags skyld! Kan man undgå at have scroll i bunden (horisontal) og KUN have side scroll (verticalt)