/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia RS 50 Årg. 02
Fra : Mchc
Vist : 513 gange
220 point
Dato : 26-03-03 12:13

Er der nogen her, der har erfaring med omdysning af 12/14 mm org. kaburator til Aprilia RS 50.
Sidste år, August måned, fjernede jeg begrænsningen i udst. og omdyssede I den forbindelse kabur. til 0,8 [80] hoveddysse. Efterhånden som det blev koldere begyndte den at trække dårligere og dårligere - men den kørte fint når jeg aktiverede chokeren. Jeg ved at om vinteren er der flere iltpartikler i luften end om sommeren, altså om vinteren får den en magere blanding derfor en dårligere trækkraft.
Er der nogen der har haft den samme oplevelse som jeg. Venligst, giv mig besked om hvad i har gjort for at forbedre det problem.
Mvh.
Michael

Accepteret svar
Fra : bambusneger

Modtaget 220 point
Dato : 26-03-03 16:52

Der er kun en ting at gøre....det er at få fat i en hoveddyse 82-86, så du får den rigtige blanding ind(hvis du siger at den køre bedre med choker så er det jo fordi at når du aktivere chokeren giver du den mindre luft)...!

med venlig hilsen aske

Godkendelse af svar
Fra : Mchc

Dato : 26-03-03 18:06

Tak for svaret bambusneger. Jeg havde også forestillet mig at en dysse omkring 85 ville være passende, men var ikke sikker. Endnu engang tak for svaret

Hilsen Michael