/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
office 2003 XML fil ?
Fra : return
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 09-01-09 17:17

hej nogen der ved hvordan man åbner et doc. der i siden tid er lavet i office 2003 og gemt i et fil format der hedder XML vi har lige fået købt os en office pakke der hedder 2007 men den kan ikke åbne den fil nogen der ved hvordan man gør ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-09 17:57

Det kan du læse her:

Citat
XML kan, som HTML, læses med en almindelig browser og et almindeligt tekstredigeringsprogram.
Men det nyttige er, at folk på den anden side af kloden kan hive forfatternavn og artikeltitel ud af Vertikal uden at anstrenge sig det mindste.
Hvor bor XML?
XML kan snildt bo i et almindeligt HTML-dokument. En almindelig artikelside her på Vertikal kan sagtens indeholde den HTML som browserne (og læserne) kan lide. Og den XML som andre tjenester kan lide.
Man kan også lægge XML i egne dokumenter. Ser du på dem med din browser, ser de kedelige ud. Men vælger du vis kilde i browseren, ser de straks pænere ud. Prøv med denne cd-samling (åbn den i et nyt vindue med et højreklik).
"Åh nej," siger du måske. "XML er måske nok fedt, fordi programmer kan læse det. Men det ser jo ud af helvedes til. Så skal jeg både lave en HTML-version... Og så skrive det hele XML-formateret igen."
Ikke nødvendigvis. Man kan lave en formateringsfil, der bestemmer hvordan XML-filen skal præsentere sig i en vanlig browser. Tilsætter man denne formaterings-fil til ovenstående cd-katalog, får man noget der både er læsbart for maskiner og mennesker. Prøv selv at se.
Men her er tre gode grunde til at holde sig fra at bruge denne formateringsmetode kaldet CSS:
Den er ved at blive erstattet af en anden metode, XLS.
Der er ikke rigtig nogle browsere, der sommeren 2002 understøtter CSS (eller XLS) på nogen betryggende måde.
XML+XLS er måske nok bedre end HTML. Men det er ikke nær så lækkert som en gammeldags SQL-database (om det senere).

http://www.google.dk/search?hl=da&q=.XML&meta=lr%3Dlang_da&aq=0&oq=.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-09 18:05

En normalt XLM-fil kan åbnes med alle tekstbehandlingsprogrammer og også via notepad.

I et XML dokument er de fleste oplysninger indrammet af en start- og en sluttag.
Tags er indrammet af <X-tag> og så indhold <\X-tag>.

Der stilles større krav til opbygningen af tags, end der gøres i HTML.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-09 18:07

XML filer kan du åbne i Notesblok.

Ellers skal du i kontrolpanel og vælge mappeindstillinger og her kan du under fanebladet Filtyper finde XML markere den så kan du se hvilket program der er sat til at åbne den filtype og du kan også her prøve at skifte program til at åbne den med, f.eks. word 2007.

Men som sagt ville jeg fastholde Notesblok til den filtype, så koden ikke bliver ødelagt i et andet program.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-09 18:07

Jeg tror du bytter om i det.
Det er som udgangspunkt kun office 2007 som læser og skriver xml kode.

Du kan dog fra MS dovnlode udvidelse, så office 2003 også kan læse og skrive xml dokumenter.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-01-09 17:33

Tak for svaret bentjuul.