/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express.
Fra : Mosebaek
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 09-01-09 16:01

Så har nedenstående tumpe,igenigen bragt sig selv i ulykke.I morges,inden jeg var ordentlig vågen,poppede en besked op (som igår) om der var en update til "Java".Jeg kiggede lidt
skeløjet på det og klikkede OK.Om det har forbindelse til følgende,ved jeg ikke.Men jeg har mine bange anelser,om en "uautoriseret" opdatering.Problemet er:
Jeg kan modtage mails,men ikke sende dem.(Se fejlmelding).Microsoft Internet Explorer virker fint.Mail program er,Outlook Express.Udbyder TDC.Jeg synes det ser ud somom,det har noget
med en port at gøre.Men jeg aner INTET om porte.Bortset fra at de skal åbnes,inden bilen køres ind.Beskriv det gerne så letfatteligt,som muligt.Jeg er absolut ingen nørd,nærmere en nød.Også helst uden om malwarecheck og spywarefri.Så vil jeg hellere kontakte TDC.Men jeg ved der er nogle genier,her på Kandu.Så det prøver jeg først.(Mappen "Oversigt" i browseren var også pludselig tom).

http://peecee.dk/upload/view/148662

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-01-09 16:09

Prøv evt. at gen-oprette din TDC mail konto. Eller lav en ny.
Generelt synes jeg TDC´s mail er noget gøgl, og derfor bruger jeg Gmail.

Link til selv-hjælp eller prøv deres support-chat:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/emne.php?groupid=44

Hvis du frygter du har fået snavs i kanonen, så opret en fejlmeddelelse her:
http://www.spywarefri.dk/forum/ Så kan de hjælpe dig igennem en evt. rensning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-09 16:09

Jeg har da lige installeret opdateringen til java. Det var da jeg gik ind på netbank at den ville have en java med opdatering. Så jeg tror ikke der er problemer i det.

Og da jeg må gå ud fra at du tidligere både kunne sende og modtage mail, så er det et nyt problem?

Kan du ikke bare systemgendanne til en tidligere dato?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-01-09 16:14

Citat
Kan du ikke bare systemgendanne til en tidligere dato?

Jeg har aldrig prøvet systemgendannelse.Skal man ikke afsætte nogle "punkter"(datoer) for at det virker.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-01-09 16:20

VENT.... med systemgendannelse. Det må være sidste udvej. Jeg synes ihvertfald aldrig det fører noget godt med sig.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 09-01-09 16:59

Dit link, viser mere en ukendt, ulovlig adresse , en som system ikke godkender, end mail der ikke virker , prøv at sende til dig selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 17:34

Når du TDC som udbyder, så er der intet som er nemmere end at hente og installere Mail support, det er et program som automatisk reparerer din Outlook Express: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_kc_int_ms

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 09-01-09 18:36

Har lige selv været igennem hele møllen med TDC, dog ikke med samme fejlmelding.

Hvis ikke det har hjulpet at installere deres mail support, så prøv at tage en kopi (ctrl+c) af fejlmeldingen, log på TDC og start en livechat.

Der får du "personlig" elektronisk mulighed for at chatte med en tekniker. Forklar problemet og indsæt (ctrl+v) din fejlmeddelelse i chatten. Derefter går der ikke mange minutter før du får at vide hvad der er galt, og hvordan du skal rette fejlen. De sender evt. et link du kan bruge til at rette fejlen med.

God fornøjelse, det er nemt og gratis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 19:19

Jeg tror din "miser" blot består i at dit spam-/virusprogram er sat op til at "bounce" (returnere) meddelelser der bliver afvist....

Derved forsøger du at sende spam retur gennem TDC og derfor bliver det blokeret.....

Den adresse der nævnes er TDC´s egen serviceadresse.....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-09 19:20

Det ser ud som om, at der ligger en mail i din udbakke, som har en ugyldig mailadresse.
Prøv evt. at slette, hvad der måtte være i din udbakke og prøv igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-01-09 22:28

Tak til alle for indlæg! Fik lige besøg af et par venner her ved sytten tiden,så har været lidt fraværende.Går til hvile nu.Men håber på endnu flere indlæg.

VH. Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-09 01:36

Jeg kiggede lige på spamhaus, din ip er blokeret (det blev den for fire dage siden)

går ud fra at du har tændt din maskine og så fået en ny ip fra tdc.
der er så en der har haft snavs på sin maskine der har haft den ip før dig.

Når du får en ny ip kan du igen sende post (medmindre du rammer endnu en spæret ip)

se mere her: http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=83.92.40.21

hvis du ikke har fået en ny ip inden for de sidste fire dage, så er det din maskine der har sendt spam

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-09 01:45

Hvordan kan du se at Mosebaek IP er blokeret ?????? EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-09 01:47

Nåh ja, IP står jo i Mosebaek link

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-09 16:29

Hej! Jeg er skam til endnu.Men er blevet forstyrret af diverse personer.Så jeg har endnu ikke haft tid til at se på løsningsforslagene.Men det vil ske snarest.
Takker foreløbig for venlig respons.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-01-09 20:56

Tak for svaret EXTERMINATOR.Har talt med TDC,idag.Det sku`funke igen tirsdag eller onsdag.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-09 23:52

var så lidt, skulle det være en anden gang