/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fra vista til xp home?
Fra : xXx-ICE
Vist : 810 gange
120 point
Dato : 09-01-09 11:25

hej alle sammen:)
jeg har lidt af et problem. jeg ved ikke helt hvordan man slætter windows vista fra min computer.

tak på forhånd:)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 09-01-09 12:53

Det er ikke helt ukompliceret, du skal først være sikker på at du har XP drivere til dit bundkort, og så skal du selvfølgelig også have en CD med Windows XP Home, hvad er det for en computer ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 13:16

Uanset hvad kan du ikke DOWNgrade....

Så harddisk skal formateres inden nyt system indlæses, men det kræver, som o.v.n. skriver, at du har en motherboard CD eller som minimum gemmer alle drivere på cd el.lign. INDEN du sletter/formaterer...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-01-09 13:24

nu har jeg flere gange læst at vista skulle være dårligt og folk savner xp...
Hvad er det lige problemet er med vista ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 13:32

Du kunne jo også spørge Hvad er det gode ved Vista Scootergris jeg hjælper med to Vista computere og er glad for at jeg ikke har Vista på nogen af mine computer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 13:37

Ja - der er så gudskelov MANGE der er GLADE for Vista - DET KØRER BARE

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 09-01-09 14:42

Har du prøvet at gå i velkomst/ overfør filer og indstillinger og gem til DVD eller på andet drev først for derefter at tilbageføre når du har installeret XP

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-09 14:50

Det er vist spil af tid at hjælpe dig xXx-ICE du lader alligevel spørgsmålet blive annulleret.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-09 17:25

vista fejler ikke noget, Kan i huske da vi gik fra win 98, til xp. Der var den samme ballade.
Vista er ok. MS var måske bare lidt for hurtigt ude med vista. Men med sp1, og opdateringer af div driver og programmer så virker vista fint. Jeg selv er flight simmer. og ms flight sim x. kan trække tænder ud af de fleste pc er. og min pc er sku ikke ny, Men den køre sørenme fint.
Indrømmer at xp er lidt hurtiger, men det er ikke meget.

Kommentar
Fra : xXx-ICE

Dato : 09-01-09 17:30

ja men jeg skal have win xp på min pc før jeg kan få ubuntu på den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 17:38

Citat
ja men jeg skal have win xp på min pc før jeg kan få ubuntu på den
ikke nødvendig du kan godt køre med Vista og Ubuntu sammen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-09 18:05

Jeg læste i E-pressen, at Microsoft vil tage VISTA af bordet, da den langt fra har fået den interesse, som de havde forventet, så vista må nok siges at være en SAGA.
En ny udgave af Windows er under opsejling, først som en Beta version. Windows 7, skulle den hedde.

xXx-ICE, jeg ville nok vælge at udskifte harddisken, og så installere XP på den nye, ogse om systemet kommer op at køre ordentligt, med hensyn til drivere og andet software.
Hermed opnår du to fordele. Du kan hurtigt vende tilbage til VISTA, og du bevarer de data som du måske skal bruge i XP programmerne.

Harddiske er ikke dyre nu om dage, så det er nok det du skal prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 18:11

Citat
Jeg læste i E-pressen, at Microsoft vil tage VISTA af bordet, da den langt fra har fået den interesse, som de havde forventet, så vista må nok siges at være en SAGA.
En ny udgave af Windows er under opsejling, først som en Beta version. Windows 7, skulle den hedde.

Windows 7 = Vista med forbedringer

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-09 18:16

Jeg glæder mig til afprøve Window 7, men jeg skal hilse og siger der er run på Microsofts sider og den bliver da bare lagt på en HD for sig selv

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-01-09 07:40

Som skrevet, Vista har ikke fået den den forventede interesse fra brugerne,
en af årsagerne skyldes nok, at den kræver mange resurccer.

Har lige købt en ny PC med XP, en såkaldt Barbone, ser frem til at bruge den.

Jeg kan så lægge Windows 7 ind på Vista PC´n, når den engang kommer.

Kommentar
Fra : xXx-ICE

Dato : 13-01-09 21:53

o.v.n. hvordan kan jeg få det til det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-09 02:00

Du har flere muligheder, du kan installere Ubuntu ved siden af din XP eller du kan slette XP og kun have Ubuntu på computeren, du skal først hente Ubuntu her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download?action=show&redirect=Download klik på Please select a location og vælger en server i nærheden, for eksempel en i Sverige og klikker på Begin downlod, når du har hentet den, så skal den brændes som en ISO endelig ikke pakke ud eller noget bare brænde, så skal du starte computeren med Ubuntu CDen i skuffen, måske har du mulighed for at vælge boot menu under starten, hold øje med din skærm når du starter, du skal måske trykke på F12 for at få boot menu, der vælger du CD-rom som boot, hvis du ikke har den mulighed, så skal du ind i BIOS og sætte CD-rom som First Boot Device, når computeren starter med Ubuntu så skal du vælge Dansk sprog og lade den åbne, så kører du Ubuntu live fra CD skuffen, intet er installeret endnu, det gør du ved at klikke på Install som er en ikon på skrivebordet, du skal så vælge om du vil beholde XP (første mulighed) eller du kun vil have Ubuntu på computeren (anden mulighed) de sidste muligheder behøver du ikke tænke på.
Endelig kan du installere med Wubi: http://wubi-installer.org/ det er ikke noget jeg vil anbefale, men det er en nem måde og du får en Ubuntu inden i Windows XP og du kan slette Ubuntu igen fra Tiljøj og fjern programmer: http://wubi-installer.org/
Hvis du vælger at beholde XP eller installere med Wubi, så skal du vælge om du vil starte Ubuntu eller XP når du starter computeren, Ubuntu starter hvis du ikke gør noget.
Spørg endelig mere hvis du vil vide mere

Godkendelse af svar
Fra : xXx-ICE

Dato : 22-03-09 11:12

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 11:16

Selv tak, hvordan gik det ? Har du Vista og Ubuntu kørende nu ?