/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HVAD BETYDER DETTE?
Fra : hawaii7
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 09-01-09 08:18

Jeg har foretaget en større scanning af min bærebar PC'er.
Hvad betyder dette skærmbilled som kom frem efter 45 minutter?
Det kan ses her, hvis det virker.

http://peecee.dk/upload/view/148619

Jeg har brugt noget der hedder SUPERANTIspyware.
Jeg fortsatte med diverse ting og den slettede en del filer og bagefter skulle jeg reboote cpmputeren.

Normalt kører jeg en lille scanning af cookies.

Jeg aner ikke hvad jeg har lavet, men den kan da starte op igen.

hawaii7

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-01-09 09:08

Du setter bare flueben på alle linjene.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-09 09:15

Ja - ud med skidtet....

Der er ikke noget der skal bruges....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-09 09:18

Prøv at kører dette progtam som www.malwarecheck.dk anviser http://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-09 09:54

Det betyder 'bare' at SAS (SuperAntiSpyware) har fundet 'snavs' på din pc og du nu har fjernet skidtet.

Det betyder dog næppe, at du ikke kan redde dig det igen?

For at lukke det værste 'snavs' ude kan det anbefales at installere: SpywareBlaster

Det er en gratis 'run-once' applikation, der fungerer som et passivt filter for de værste Spy-/Ad-/Malware-cookies mm.

Dækker browsere som : IE, FIREFOX, NETSCAPE og FLOCK.

Hent det hér: http://www.javacoolsoftware.com/sbdownload.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-09 23:31

Det betyder sådanset bare, at programmet har fundet nogle ting, som programmet er "opdraget" til at anse for skadeligt. I de fleste tilfælde "skadeligt" fordi de fundne programmer er skyld i, at der bliver registreret oplysninger om din færden på internettet. Så det, der skal gøres ved det skærmbillede er, at der skal sættes flueben ud for de programmer man efterfølgende vil have fjernet.
Hvis du blot har klikket på "ok" efter det nævnte skærmbillede har du stadigvæk to potentielt "skadelige" programmer på din pc. (eftersom, at der ikke var flueben ud for de to øverste.) Hvis du vil have dem fjernet kan du køre scanningen igen....
Men så vidt, jeg kan se, er der ikke noget at være bange for. Man kan højest blive irriteret over, at man feks. pludseligt har fået en ekstra værktøjslinje i sin browser (feks..)

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 14-01-09 06:21

Tak for svaret justuniverse.
Jeg syntes det var din besvarelse som jeg blev mest klog på.

Jeg syntes 40 minutter er lang tid for at tjekke sådan en maskine, men det skal vel tage sin tid.

hawaii7